Palira vették a nyugdíjasokat

Elkaszálta a versenyhivatal az ACN-t.

Munkatársunktól
2014. 11. 28. 14:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tisztességtelen módszerei miatt a hatóság előtt nem először felelő ACN Communication Hungary Kft. ellen fogyasztói panaszok miatt indított eljárást a GVH. A legtöbben azt sérelmezték: úgy kötöttek szerződést a céggel, hogy nem is tudták, meglévő vezetékestelefon-előfizetésük mellé újabb költséggel gyarapodnak havi kiadásaik.

A hónapokig tartó hatósági eljárás során megállapították, hogy a tengerentúli üzleti modellt idehaza meghonosító kft. jutalékos rendszerben dolgozó ügynökei alaposan félrevezették ügyfeleiket, amikor az úgynevezett közvetítőválasztás részeként nyújtott telefonszolgáltatásaikat próbálták rájuk sózni. Ígéreteik szerint például az előfizetők a korábbinál olcsóbb percdíjakkal juthatnak telefonszolgáltatáshoz. Azonban azt általában nem teszik hozzá, hogy cégük más szolgáltatók telefonhálózatára csatlakozva külön havidíjért cserébe biztosíthat kedvezőbb tarifákat. Vagyis az ügyfél nem szabadul meg régi szolgáltatójától, hanem a meglévő előfizetése mellett minden hónapban kap egy másik számlát is az előválasztási szolgáltatást nyújtó ACN-től.

Egyik esetben megjelent a cég üzletkötője egy Invitel-szerződéssel rendelkező nyugdíjasnál, és a telefontársaság képviseletében arról érdeklődött, az ügyfél át kíván-e lépni egy másik szolgáltatóhoz. A nemleges válasz után aláíratott egy papírt, amely elmondása szerint arról szólt, hogy az előfizető nem tervez telefontársaságot váltani. Néhány nap múlva azonban levél érkezett az ACN Kft.-től, amelyben egy számla kíséretében új ügyfélként üdvözölték a gyanútlan kisnyugdíjast, aki, mint kiderült, arra szerződött, hogy meglévő előfizetése mellett mostantól ennek a cégnek is havonta fizet telefonálásai után. Ha a rászedett ügyfél meg akarja szüntetni a szolgáltatást, hatezer forintot kell fizetnie, ha viszont nem fizeti be a havi számlát, akkor számlánként ezer forint büntetést rónak ki rá.

A GVH azt is megállapította, hogy nem csupán a szavak szintjén sértenek törvényt a rámenős ügynökök, de az ügyfeleknek átadott dokumentumaik sem felelnek meg az előírásoknak, emellett üzletkötői gyakorlatuk általánosságban nélkülözi a szakmai gondosságot. A hivatal súlyosbító körülményként tekintette, hogy a társaságot 2011-ben már megbüntették öt és fél millió forintra, ugyancsak a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. Az sem hajtotta a cég malmára vizet, hogy ügynökeik a fogyasztóvédelmi szempontból kiszolgáltatottabb, idősebb korosztályt sodorták felesleges anyagi kiadásokba.

(Megjelent a Magyar Nemzet Fogyasztóvédelem oldalán november 25-én.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.