Csak a termékbemutatók megszüntetésével lehet megvédeni az embereket a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének elnöke szerint. A lapunk által többször is bemutatott átverések mögött jól működő marketing, profi szakemberek állnak, akiket a tavaly hozott szigorító törvények sem rettentettek el.
Több mint egy évvel ezelőtt vezették be azt a törvénymódosítást, amely szerint a tervezett rendezvény előtt tizenöt nappal a termékbemutatókat be kell jelenteni a település jegyzőjénél. Egy évvel később jól látszik, hogy a szigorítás nem hozta meg a várt eredményeket. Az árubemutatókra továbbra is valótlan ígéretekkel, méregdrága, ám sokszor használhatatlannak bizonyuló árucikkekkel csábítják főként a szépkorúakat.
A fogyasztóknak pedig hiába van tizennégy napjuk arra, hogy meggondolják magukat a vásárlást illetően, a cégek ezzel általában nem foglalkoznak – közölte lapunkkal a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének elnöke. Baranovszky György szerint a vásárlók sokszor utol sem tudják érni a céget, mert az köddé válik. Nem ritka, hogy a bejegyzett székhelyen egy épülőfélben lévő családi ház fogadja a fogyasztót, vagy a cég addigra már kétszer is átalakult és más vállalkozásként működik. A trükkök gyűjteménye kifogyhatatlan.
Erre magunk is több példát láttunk, utoljára egy fóti termékbemutatón vettek részt lapunk munkatársai. Egy olvasónk meghívására utaztunk a Budapest melletti városba. Itt ajándékutalvánnyal, személyes hazugságokkal, aranyos plüssmacikkal és szürreális főzőműsorral verték át a hiszékeny embereket. Többen is vásároltak a trükkös csalóktól, elkelt egyebek között egy takarítógép, egy többszörös áron eladott turmixgép is.
A 250 ezer forintos birkatakarót kínáló Best Original Kft.-ről később kiderítettük, hogy végrehajtás alatt áll, és törvényt sértett a rendezvénnyel. Még csak arra sem vették a fáradságot, hogy bejelentsék a rendezvényt a helyi jegyzőnél. Arról, hogy a károsultaknak végül sikerült-e elégtételt venniük, nem kaptunk információt.