„Megkérdezték, hogy mekkora összegű kártérítéssel lennék elégedett. Nem mondtam számot, ők ajánlottak fel nekem 150 ezer, ismerősömnek pedig 100 ezer forintot. Annyit kértek, hogy értesítsem az újságírót, hogy rendeződött az ügy és ne jelenjen meg újságcikk a hibás teljesítésről.” Így végződött olvasónk kálváriája a piacvezető műszaki áruházlánccal, ami egy laptopvásárlással indult.
A fogyasztó december közepén egy 300 ezer forintos számítógépet rendelt a Media Markt netes felületén, a szállítást egy ismerőse nevére kérte. A terméket kifizette, ám a megrendelést csak napokkal később, többszöri felszólítás után rögzítette a cég rendszere. Ezek után is hosszabb idő telt el, mire a vevőnek kiszállították a számítógépet.
A megrendelés egy 300 ezer forint értékű, vadonatúj laptopra szólt. Ennek ellenére az első bekapcsolás után rögtön kiderült, hogy a megvásárolt számítógép vírussal van fertőzve. A készüléket olvasónk visszavitte az áruházlánc egyik üzletébe, de elmondása szerint az ott tartózkodó eladó nem volt segítőkész, inkább lekezelő hangnemben beszélt vele, a terméket nem cserélték ki, és az árát sem fizették vissza. Ezek után a pórul járt vásárló a társaság Facebook-oldalán próbált érvényt szerezni igazának, panaszára a Media Markt egyik illetékese reagált. Olvasónk elmondása szerint az ügyvezető végül elismerte a mulasztást, és kisebb vitát követően arról intézkedett, hogy a cég fizesse vissza a hibás termék vételárát, amivel a lapunkat felkereső fogyasztó lezártnak tekintette az ügyet.
Néhány hét elteltével azonban megdöbbentő fordulatot vettek az események. Olvasónkat egy ismeretlen férfi kereste telefonon, aki elmondta, hogy elérhetőségeit megtalálta egy, a Media Marktnál vásárolt, 300 ezer forint értékű laptop dobozából kiesett számlán. Az idegen kezekbe került bizonylaton olvasónk ismerősének adatai is szerepeltek.
A telefonáló azt szerette volna tudni, hogyan lehetséges mindez s hogy került a vadonatújként értékesített eszköz dobozába a másik vevőnek kiállított számla. Ez ugyanis arra utal, hogy a Media Markt a korábban visszavitt vírusos laptopot nem vonta ki a forgalomból, inkább ellenőrzés nélkül visszatette a polcra, és bontatlan csomagolású, hibátlan gépként ismét áruba bocsátotta. Olvasónk esetét megismerve a második vásárló is úgy döntött, hogy visszaviszi a gépet.
Mivel kiderült, hogy az első vásárló adatait a Media Markt kiszolgáltatta egy harmadik félnek, az áruházlánc 30 ezer forintos kártérítést ajánlott fel az érintettnek, amelyet nem fogadott el a fogyasztó, helyette megkereste a Magyar Nemzetet. Miután feltettük kérdéseinket a cégnek, választ nem kaptunk, azonban olvasónk azt jelezte: a Media Markt ismét felkereste őt, mondván, a korábban felajánlott összeg ötszörösét fizetik ki neki, ha az esetről nem jelenik meg újságcikk.
Ezek után ismét kerestük a Media Marktot, ekkor már arra is kíváncsiak voltunk, hogy a hasonló esetekben mennyire bevett eljárás a kártérítés felajánlása, és miért növelték meg a felajánlott összeget előző napi megkeresésünk után.
„Természetesen igyekszünk megelőzni minden tévedést, de sajnos előfordulnak kellemetlenségek. Így történt ebben az esetben is, ráadásul többszörösen” – válaszolta Szánthó Balázs, az áruházlánc koncepciómenedzsere. Hozzátette, a Media Markt kivizsgálta a konkrét esetet, és intézkedett, hogy minimálisra csökkentse az ehhez hasonló kockázatokat, emellett megfelelő mértékben kompenzálta az ügy szereplőit. „Naponta több mint tízezer ember vásárol áruházainkban, ehhez képest éves szinten egy-két tucat alkalommal történik olyan eset, amelynek közvetlen felelősei vagyunk. Amennyiben mégis előfordulna hasonló, az ügy súlyához, felelősségünk mértékéhez igazítjuk a kompenzációt” – jegyezte meg Szánthó Balázs. Arra a kérdésünkre azonban nem érkezett válasz, hogy miért növelték meg a felajánlott kártérítés összegét, miután lapunk foglalkozni kezdett az üggyel. A harmadik félnek kiadott személyes adatokkal és a vírusos gép újbóli értékesítésével kapcsolatban sem kaptunk bővebb tájékoztatást.