Górcső alatt a salátamixek: a nitrit- és a nitráttartalmat is vizsgálták

Néhány termékben minimális mennyiségben kimutatták az előbbit, kevéske nitrát pedig volt mindegyikben.

MNO
2016. 03. 22. 15:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egyesület laboratóriumban vizsgálta a termékek nitrit-, nitrát-, kloráttartalmát és mikrobiológiai szennyezettségét, valamint a csomagolás alapján kíváncsiak voltak a termék származási helyére és a fogyasztói tájékoztatásra is.

A lista élén 9 ponttal a Tesco value friss salátakeverék szerepelt. A második helyen 8 ponttal két termék osztozott: a Granmix bio és az Eisberg Tallér mix nevű terméke. Megosztott harmadik helyen 8 ponttal három Eisberg-termék, a Bolero mix, az Eisberg mix, a Fitness mix és az Auchan saját márkás terméke, a Százszorszép salátamix szerepel. Az utolsó helyen 6 ponttal az Eisberg Frissnass terméke állt.

A megvizsgált 19 termék mikrobiológiai, klorát-, nitrit- és nitráttartalom szempontjából a felnőtt fogyasztók számára biztonságosnak tekinthető: mindegyik érték a hivatalos megengedett határérték vagy az egészségi kockázatot jelentő érték alatt volt.

Három termékben a perklorát, öt termékben a nitrit minimális mennyiségben kimutatható volt. Nitrát mindegyik termékben volt, de ebben nagy szórás volt a termékek között: 137 mg/kg-tól 607 mg/kg-ig terjedt a mennyiség.

Egy terméken, a Granmix bión nem volt magyar nyelvű tájékoztató, de egyik salátamixen sem volt feltüntetve az összetevők pontos származási helye, csak a három Tesco saját márkás terméknél szerepelt az EU megjelölés. Nyolc csomagoláson feltüntették, hogy a gyártás Magyarországon történt. Kilenc terméknél semmilyen információ nem volt a származás, a gyártás helyéről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.