A fiatalkorúak közel fele kapott alkoholt, ha kért

A cigarettánál kissé jobb a helyzet: ott már „csak” 26 százalékukat nem ellenőrizték.

MTI
2016. 04. 12. 15:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fogyasztóvédelmi hatóság keddi tájékoztatása szerint fiatalkorúak közreműködésével kereskedelmi egységekben, rendezvényeken, fesztiválokon, vendéglátó-ipari egységekben, zenés-táncos szórakozóhelyeken végeztek próbavásárlásokat a kormányhivatalok munkatársai.

Alkoholtartalmú ital vásárlásakor a fiatalok 43 százaléka az életkorát tudakoló kérdés nélkül megkapta a kért terméket, a dohánytermékek vásárlásánál 26 százalékos volt az arány. A mindkettőt kérők csoportjában az esetek 40 százalékában kapták meg mind a két értékesítési tilalom alá eső terméket a fiatalok.

A tavaly végzett ellenőrzésekhez képest 2 százalékponttal többször szolgáltak ki fiatalkorúakat alkoholtartalmú itallal, a dohánytermékek kiszolgálásának mutatója nem változott.

A feltárt jogsértések hátterében többnyire emberi mulasztás, figyelmetlenség állt. Az alkalmazottak sok esetben nem néznek a vásárlóra, csak automatikusan lehúzzák a termékek kódjait, illetve nem nézik meg kellő gondossággal a vásárló életkorát az igazolványban.

Vizsgálta a fogyasztóvédelmi hatóság a gyermek- és fiatalkorúakat célzó reklámokat is, az 1055 ellenőrzött hirdetés közül 23 minősült jogsértőnek. Így a reklámozással kapcsolatos jogsértési gyakoriság 2 százalékos, ami jelentős csökkenés a 2014-ben tapasztalt 17 százalékhoz képest – közölte az NFH.

A próbavásárlások és a reklámok ellenőrzése során észlelt jogsértések miatt a kormányhivatalok 400 érdemi döntést hoztak, a kiszabott fogyasztóvédelmi bírság összege meghaladta a 49 millió forintot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.