„A 2012-es üzleti évet rendkívül dinamikus fejlődés jellemezte. Ez a gyártási rekord termékeink fejlesztése és a minőség érdekében végzett következetes munkánk eredménye, egyben biztosítja pozíciónkat a világ legnagyobb motorgyáraként” – idézi a közlemény Thomas Faustmannt, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatóját. Hozzátette, az utolsó simításokat végzik az új járműgyáron, hogy az A3-as új változatának sorozatgyártása az ütemtervnek megfelelően elindulhasson.
A közlemény szerint a gyárban tavaly 1 millió 421 ezer 768 négyhengeres Otto- és dízelmotort gyártottak. Öthengeresből 5080 készült, 457 523 hathengeres, több mint 27,5 ezer nyolchengeres, 3336 darab tízhengeres és 233 tizenkét hengeres erőforrás mellett. A szalagról legördülő autók közül 16 940 volt az Audi TT Coupé, 4940 Audi TT Roadster, 8089 A3 Cabriolet és 3433 Audi RS 3 Sportback volt.
Bővített gyártási terület
Tavaly 11 új motorvariáns sorozatgyártásába kezdtek; a termékpaletta többek között az innovatív 1,2 és 1,4 literes négyhengeres Otto-motorokkal bővült. A vállalat az új motorprojektek megvalósítása érdekében bővítette a gyártási területet a motorgyárban. Tavaly adták át a Kísérleti Motorgyártó Központ új épületét is. Emellett az Audi Hungaria két jubileumot is ünnepelt: júniusban a kétmilliomodik hathengeres dízelmotor, decemberben az ötszázezredik nyolchengeres motor hagyta el a gyártócsarnokot – emlékeztetnek, utalva arra is: 2012-ben tartották az idén avatandó új járműgyár bokrétaünnepét.
Utolsó simítások
Az utolsó simításokat végzik az Audi Hungaria Motor Kft. új győri autógyárán – nyilatkozta az MTI-nek Thomas Faustmann, a cég ügyvezetésének elnöke. „Az új gyár majdnem kész, nem titok, hogy az első járművek már el is készültek benne, jelenleg a sorozatgyártás beindításához szükséges utolsó finomhangolásoknál tartunk” – mondta. Közlése szerint a cég létszáma jelenleg 8900 körüli a tavalyi 1450 fős növekedés nyomán.
Noha álláshirdetéseikre sokszoros a túljelentkezés, mégis vannak szakmák, amelyekben szakember-hiánnyal küzdenek. Ilyen terület a szerszámgyártás, ahol nem egyszerű szakembert találni sem a fizikai területekre, sem a mérnöki feladatokra, így többek között a karosszériagyártáshoz és a szerszámok előállításához vagy éppen a lemezmegmunkáláshoz kapcsolódóan. Szívesen növelnék továbbá a női munkavállalók arányát, de női pályázó kevés van a jelentkezők között úgy a fizikai dolgozók körében, mint a mérnöki állásoknál – mondta Thomas Faustmann.
A Mercedes sikere
A kecskeméti Mercedes-gyárban két sikertörténet egyesült: egy tradicionális, amelyet a Mercedes képvisel és egy új, a magyar gazdaság megújításának európai sikertörténete – jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök a kecskeméti Mercedes-gyár új modelljének hivatalos bemutatóján január 25-én.
A járműgyártás fellegvára
A járműipar esetében nem lehet nem észrevenni, hogy a Magyarországon jelen lévő négy nagy autógyártó vállalat folyamatosan bővíti gyártókapacitásait és növeli beszállítói hálózatát. Hazánk Európa egyik járműgyártási fellegvárává vált – jelentette ki nemrégiben Szijjártó Péter. Ezt jól példázza, hogy idén több autógyár is komoly beruházással hívta fel magára a figyelmet: Kecskeméten a Mercedes-Benz, Szentgotthárdon az Opel hajtott végre komoly fejlesztést. A tervek szerint ez év végén indul az Audi győri logisztikai parkjának építése.