Ilyen még nem történt a győri Audinál

Minden eddiginél több motort gyártott győri üzemében az Audi: 2012-ben összesen 1 millió 915 ezer 567 darab készült Győrben az egy évvel korábbi, 1 millió 883 ezer 757 darab után.

PR
2013. 01. 25. 14:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A 2012-es üzleti évet rendkívül dinamikus fejlődés jellemezte. Ez a gyártási rekord termékeink fejlesztése és a minőség érdekében végzett következetes munkánk eredménye, egyben biztosítja pozíciónkat a világ legnagyobb motorgyáraként” – idézi a közlemény Thomas Faustmannt, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatóját. Hozzátette, az utolsó simításokat végzik az új járműgyáron, hogy az A3-as új változatának sorozatgyártása az ütemtervnek megfelelően elindulhasson.

A közlemény szerint a gyárban tavaly 1 millió 421 ezer 768 négyhengeres Otto- és dízelmotort gyártottak. Öthengeresből 5080 készült, 457 523 hathengeres, több mint 27,5 ezer nyolchengeres, 3336 darab tízhengeres és 233 tizenkét hengeres erőforrás mellett. A szalagról legördülő autók közül 16 940 volt az Audi TT Coupé, 4940 Audi TT Roadster, 8089 A3 Cabriolet és 3433 Audi RS 3 Sportback volt.

Bővített gyártási terület

Tavaly 11 új motorvariáns sorozatgyártásába kezdtek; a termékpaletta többek között az innovatív 1,2 és 1,4 literes négyhengeres Otto-motorokkal bővült. A vállalat az új motorprojektek megvalósítása érdekében bővítette a gyártási területet a motorgyárban. Tavaly adták át a Kísérleti Motorgyártó Központ új épületét is. Emellett az Audi Hungaria két jubileumot is ünnepelt: júniusban a kétmilliomodik hathengeres dízelmotor, decemberben az ötszázezredik nyolchengeres motor hagyta el a gyártócsarnokot – emlékeztetnek, utalva arra is: 2012-ben tartották az idén avatandó új járműgyár bokrétaünnepét.

Utolsó simítások

Az utolsó simításokat végzik az Audi Hungaria Motor Kft. új győri autógyárán – nyilatkozta az MTI-nek Thomas Faustmann, a cég ügyvezetésének elnöke. „Az új gyár majdnem kész, nem titok, hogy az első járművek már el is készültek benne, jelenleg a sorozatgyártás beindításához szükséges utolsó finomhangolásoknál tartunk” – mondta. Közlése szerint a cég létszáma jelenleg 8900 körüli a tavalyi 1450 fős növekedés nyomán.

Noha álláshirdetéseikre sokszoros a túljelentkezés, mégis vannak szakmák, amelyekben szakember-hiánnyal küzdenek. Ilyen terület a szerszámgyártás, ahol nem egyszerű szakembert találni sem a fizikai területekre, sem a mérnöki feladatokra, így többek között a karosszériagyártáshoz és a szerszámok előállításához vagy éppen a lemezmegmunkáláshoz kapcsolódóan. Szívesen növelnék továbbá a női munkavállalók arányát, de női pályázó kevés van a jelentkezők között úgy a fizikai dolgozók körében, mint a mérnöki állásoknál – mondta Thomas Faustmann.

A Mercedes sikere

A kecskeméti Mercedes-gyárban két sikertörténet egyesült: egy tradicionális, amelyet a Mercedes képvisel és egy új, a magyar gazdaság megújításának európai sikertörténete – jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök a kecskeméti Mercedes-gyár új modelljének hivatalos bemutatóján január 25-én.

A járműgyártás fellegvára

A járműipar esetében nem lehet nem észrevenni, hogy a Magyarországon jelen lévő négy nagy autógyártó vállalat folyamatosan bővíti gyártókapacitásait és növeli beszállítói hálózatát. Hazánk Európa egyik járműgyártási fellegvárává vált – jelentette ki nemrégiben Szijjártó Péter. Ezt jól példázza, hogy idén több autógyár is komoly beruházással hívta fel magára a figyelmet: Kecskeméten a Mercedes-Benz, Szentgotthárdon az Opel hajtott végre komoly fejlesztést. A tervek szerint ez év végén indul az Audi győri logisztikai parkjának építése.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.