Közösségi autókereskedelmi alkalmazást fejlesztettek

Igényes, fiatal autókat kínál cégeknek, cégvezetőknek ügyintézéssel, finanszírozással csomagban az a magyar startup, amely széles körű ismertségét speciális ajánlói és jutalékrendszerrel kívánja elérni. Az online használtautó-kereskedelmi modellt más, főként térségbeli országban is alkalmazhatónak véli az alapító Steve Kollar.

2019. 06. 13. 13:30
null
A főnökök igényeihez szabják a kínálatot, tízmilliónál kezdődnek az árak Fotó: Bach Máté
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Meglehetősen merész ötletnek tűnik külföldről származó, használt autót látatlanban megvételre kínálni, a WOOWW Cars mégis ezzel kíván piacot szerezni. De mint Steve Kollar cégalapító megnyugtatott, jól ismerik a használtautó-behozatal bonyodalmait és csapdáit, és nem ijednek meg tőle. Először is: nem a roncstelepek legolcsóbb ajánlatai közül válogatnak, hanem kifejezetten fiatal, kevés kilométert futott prémium gépkocsik közül.

Azért külföldről, elsősorban Németországból, mert így a kínálat megsokszorozódik, ugyanakkor csak olyan ottani kereskedővel dolgoznak, akit régóta ismernek, megbízható, korrekt. Emellett kidolgoztak egy alapos ellenőrző folyamatot: az alvázszám alapján azonosítják az autót a nemzetközi adatbázisokban, ezzel megtudva a jármű teljes gyári felszereltségét, gyári színkódját, pontos motoradatait és további, a járműhöz kapcsolódó fontos információkat. Ha pedig a hirdetésben feltüntetetthez képest mégis eltérést fedeznek fel a helyszínen, értesítik a megrendelőt, hogy eldönthesse, másik autó után nézzenek-e.

De nemcsak az eladókat szűrik meg, hanem a vevőket is: cégeknek, cégvezetőknek szánják az autóikat, akik valamilyen banki finanszírozással a vételár 20-30 százalékáért már be is ülhetnek a szinte új autókba. (Egy tízmilliós luxusautó esetében ez 2-3 millió forintos önerőt jelent.) Csakhogy a banki finanszírozás – ami operatív lízinget (tartós bérlet) vagy nyílt végű pénzügyi lízinget jelent – alapos hitelképesség-vizsgálattal jár. (A tartós bérlet esetében ez kevésbé szigorú, mint a pénzügyi lízingnél.) Ennek következtében nem kell attól tartania a WOOWW Carsnak, hogy mondjuk a törlesztés hiánya miatt sorra bedőlnének a finanszírozási ügyletek.

A főnökök igényeihez szabják a kínálatot, tízmilliónál kezdődnek az árak
Fotó: Bach Máté

Az üzleti modellnek az eddig vázolt része – amely kihasználja az online felületek hatékonyságát és olcsóságát – korszerű, de nem egyedi, hasonló létezik máshol is Európában. Ami a ­startup valódi újdonsága, hozzáadott értéke, hogy ez lesz a világ első közösségi autókereskedése. Steve Kollar ezt úgy fejezte ki, hogy bárkinek lehet ­online autókereskedése, aki – akár vevő, akár csak érdeklődő – regisztrál a honlapjukon, és az e-mailben kapott egyedi linken keresztül ajánlja a szolgáltatást, így hozva érdeklődőket. A cég a regisztrált partnereknek minden, a közreműködésükkel létrejött vásárlás után jutalékot, akár százezer forint nagyságrendű összeget fizet. Az alapító elmondta, hogy néhány hét alatt több százan regisztráltak, és várakozásaik szerint őszre elérik a háromezres számot is.

A cég, mint igazi startup, jelenleg csupán néhány emberből áll, de máris részt vettek a Minner.hu Befektetőkereső show-ján, és kiválasztották őket mint az egyik ígéretes vállalkozást. A kockázati tőkére azért van szükségük, mert az üzleti modellt és az informatikai megoldást más, hozzánk ­hasonló helyzetben lévő közép-európai országban, például Lengyelországban vagy Csehországban is sikerrel alkalmazni lehet – természetesen ha itthon működőképesnek bizonyul. Az alapító szerint erre jó esélyük van, mert a visszajelzések pozitívak, számos autókereskedő is érdeklődik a „telephely nélküli autókereskedés” ötlete iránt.

Tovább SzágulD az import

Összesen több mint hatvanhétezer importautó kapott magyar rendszámot május végéig a Datahouse adatai szerint, ami közel háromszázalékos importpiac-bővülést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. A behozott használt autók átlagosan több mint tízévesek, ugyanakkor sok esetben még régebbieket váltanak le a forgalomban lévő 3,3 millió személyautó közül.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.