A motoros sárkányrepülőgép hagyományos szárazföldi változata két részből áll. Alul található a kerekeken guruló trike (ejtsd: trájk), ami tartalmazza az egy vagy két ülést, és mögötte a motort meg a motorhoz szükséges szerveket. A trike-ot függesztik fel a színes anyagból kimerevített sárkányra, amit egy háromszögletű rúddal kormányoznak.
A vízen sincs másként, csak ott a trike lehet csónaktestű vagy úszótalpas, mint a többi hidroplánnál, sőt használnak belőle kétéltű változatot is. A kétéltűek hasonlóan a merev szárnyú hidroplán társaikhoz a kerekeiket vagy behúzzák, vagy oldalra emelik.
Írtunk már úszótalpas autogiróról, az úszótalpas sárkányrepülőgép azonban ritkább. A sárkányokhoz trike-ként használt csónakok általában kedveltebbek, mivel gumiból vannak és felfújhatóak.
Könnyebben lehet őket a vízhez szállítani vagy otthon a garázsban tárolni.
Ugyanúgy, mint a szárazföldi társaik, ezek a motoros sárkányok is a pilóta mögött egy utast vihetnek. A strand sarkán felveszik az utast, kimotoroznak a vizen a bójákon túlra aztán jöhet a felszállás. Nem nagy vízhossz kell nekik ehhez, a leszálláshoz meg még kevesebb.
A képen látható igényesebb hidroplán trike-kal épitett változat cakkpakk 9 millió forint körüli áron megvehető, ami ennél a cégnél egy sima szárazföldi motoros sárkányrepülő gépnek nagyjából a duplájába kerül.
Hallottunk arról, hogy magyar sárkányrepülők is siklanak üzemszerűen a vízen, sajnos nem hazai vizeken, hanem az Adrián. Szívesen írnánk róluk, kérjük, jelentkezzenek a [email protected] email címen.
Addig is kedvcsinálónak egy montenegrói nyári videó ódivatú eldobható feliratokkal.
Ha tetszett a cikk, keressék a blogot új Facebook-oldalunkon, ahol naponta frissülnek a hidroplános hírek, de bázisunk továbbra is a Vízirepülés.hu oldal marad. Nemrég jelent meg egy hosszabb írásom Hidroplánok a Dunán és a Balatonon címmel, olvassanak bele abba is!