Az amerikai találkozót a kettősség jellemzi. A kísérleti repülőgépek szövetsége rendezi, mindig mutatnak új fejlesztéseket, de a találkozón több a régi repülőgép. Sok a típustalálkozó, ahol akár száz egyforma repülőgép parkol a füvön. Ilyenkor a reptér körüli mezők a gépek szárnya alatti sátraktól színesek, többségükben egy hétig ott laknak a pilóták.
Múlt héten irtunk és mutattunk innen egy képet a legendás Catalináról. A kisebb, régi, de szépen karbantartott kétéltű hidroplánok egész héten a füvön parkolnak.
Szombaton rendezték a közeli Winnebago-tavon levő hidroplánkempingben a hidroplán-repülőnapot, akkor a fűről vagy betonról vízre szálltak a találkozó résztvevői.
Mókás dolgokat is műveltek, az idei egyik képen ejtőernyősök üldögélnek ugrás előtt az úszótalpon.
Egy igazi régiség, a két háború között épült kétfedelű Marine hidroplán.
A kompozit a kerekes úszótalpak világába is betört, a leghíresebb gyártó még külön csomagteret is szerkesztett bele egy tízszemélyes kétéltű alá.
Az Icon A5 könnyű kétszemélyes sporthidroplán lassan elér a sorozatgyártáshoz. A dögös új dizájn mellett az átesésre jobban reagáló szárnyat és mentőernyőt fejlesztettek hozzá. A vásárlást kisebb foglaló lefizetésével ösztönözték. A Google által is támogatott kétéltűt nemsokára részletesen bemutatjuk.
A százezer dollár körüli piaci árak vonzóak más gyártóknak is, amelyek nem cifrázzák annyira, mint az Icon. A képen egy úszótalpas kompozit emelkedik ki a vízből, a Bushcat. A neve jól reklámozza tudását, hogy akármilyen lakatlan vidék vizén kiválóan használható.
Az űrugrás atyja, Burt Rutan tavasszal jelentette be, hogy háromszáz-valahányadik repülőgépeként egy különleges hidroplánt tervez, amelyet majd itt, Oshkoshban mutat be. Rutan sajnos idén nem jött, reméljük, még ebben az évben a közönség elé áll forradalmi megoldásokat tartalmazó hidroplánjával.
Ha tetszett a cikk, keressék a blogot új Facebook-oldalunkon, ahol naponta frissülnek a hidroplános hírek, de bázisunk továbbra is a Vízirepülés.hu oldal marad. Tavasszal jelent meg egy hosszabb írásom Hidroplánok a Dunán és a Balatonon címmel, olvassanak bele abba is!