San Diego Los Angeles alatt az amerikai hidroplános repülés bölcsője. 2011-ben a haditengerészeti bázison itt repült a Curtiss–A1 először, itt jött létre az amerikai haditengerészeti légierő. A képen a százéves megemlékezésen Curtiss–A1 replikáját Michel Steel vezeti. A kapitány már harminc éve repül utasokkal az öbölben. Övé a San Diego Seaplanes egygépes hidroplán-légitársaság.
Curtiss gépétől az ötvenes évek közepéig az öböl rengeteg hidroplánt látott. A kezdetben vadászmegfigyelő funkció a harmincas évekre a szállító és tengeri mentő feladatokkal egészült ki. A Consolidated gyár különböző Catalina hidroplántípusait a támaszponton az ötvenes évekre felváltotta a Convair Trade Windje. Egy tank vagy nyolcvan deszantos fért el benne. Sorozatos balesetek miatt a hidroplánszállító egységet az ötvenes évek végén felszámolták.
A kapitány harminc éve indította légitársaságát, a blogban az egygépes légi cégeknél már megismert mindenes szolgáltatással. Városnézéstől a piknikig, az esküvőktől a kalandtúráig, a légi taxitól a pilótaképzésig bármi jöhet.
Az egyik fő célpont a Csendes óceánban Catalina szigete, ami nemcsak a Los Angeles-i filmvilág kedvelt hétvégi célpontja, egykor Chaplinék hidroplán-légitársasága is sokat repült ide. De a kapitány jól használja a modern marketingeszközöket is. A Grupon, az ottani kuponos vásárlási rendszer például 35 százalékos diszkonttal árulja a légitársaság repülési vócsereit.
Ami egy videón nagyon tetszett, hogy a képen is szereplő kapitány a felszállás előtt alaposan elmagyarázta az utasoknak a repülés fortélyait, a beszállás előtt mindenki megkapta a hasra köthető mentőmellény-dobozt, és is kipróbálták. A kapitány a harminc év alatt több hidroplántípust repült, jelenlegi gépe egy kifejezett unikum.
A képeken látható kék gép a Helio repülőgépgyár Super Courier-ja, az ötvenes évek kedvelt géptípusa kicsit feltuningolva. A hagyományos négyszemélyes elrendezést megtoldták egy hosszabb hátsó törzzsel, ahol a két kerek ablak miatt egy plusz ülésen még két-három fő vagy egy nagyobb csomag elfér.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!