Günther Platter honvédelmi miniszter hangsúlyozta, a történetben szereplő gép egy „civil repülő” volt. A gép elfogását és kikísérését, majd átadását a szomszédos ország légierejének „normális eljárásnak” nevezte. A miniszter szerint évente 80-100 alkalommal riadóztatják a vadászgépeiket. Az ominózus gép Frankfurt am Mainból tartott Bakuba.
Szerdán elsősorban a zöldeket háborította fel a honvédelmi minisztérium eljárása: a párt EP képviselője, Johannes Voggenhuber egy francia kolléganőjével vizsgálóbizottságot szeretne Strasburgban felállíttatni. Voggenhuber kijelentette, hogy szükségesnek tart egy bécsi vizsgálatot is. Szerinte „elképesztő”, hogy Platter ezt az ügyet elintézi azzal, hogy egy „rutin repülésről” beszél. Az osztrák gépeknek leszállásra kellett volna kényszeríteni az ominózus repülőt. Hasonlóan érvelt a zöldek biztonságpolitikai szakértője, Peter Pilz is: szerinte Ausztria nem veszi kellően komolyan légtere ellenőrzését. Platter, szerinte a vadászokat „díszkíséretként” bocsátotta az amerikaiak rendelkezésére.
Azt a vádat, miszerint tartva az amerikai tiltakozástól nem merték leszállásra kényszeríteni az amerikai gépet, Platter visszautasította: a diplomácia a kérdésben semmilyen szerepet sem játszott. A miniszter emlékezete szerint Ausztria nem tiltakozott a légtérsértés miatt. Máshogy emlékezik a légierő parancsnoka, Wolf. Szerinte Bécs igenis hivatalosan is tiltakozott Washingtonnál a rendkívüli esemény miatt. Ezzel szemben a bécsi külügyminisztérium szóvivője, Astrid Harz kijelentette, a hivatalos tiltakozást tényét „nem tudja megerősíteni”.
(forrás: diepresse.com)
Menczer Tamás: Ilyen, amikor kiderül az igazság! - videó