Nem csitulnak a német élelmiszerbotrányok

Ismét napirenden szerepelnek a különféle élelmiszerbotrányok Németországban. A gelsenkircheni húsbotrány kirobbanása óta máig tisztázatlan például a húskereskedő cég szerepe. Egyes vélemények szerint „maffiaszerű struktúrák” telepedtek rá a húskereskedelemre.

2005. 11. 25. 9:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eckhard Uhlenberg (CDU), észak-rajna-vesztfáliai fogyasztóvédelmi miniszter a tartományi gyűlés környezetvédelmi bizottsága előtt a gelsenkircheni húsbotrány alkalmából napvilágra került „kétes üzletekről” beszélt. A botrány kirobbanása óta máig tisztázatlan péládul a húskereskedő cég, a Domenz szerepe, mely láthatóan egy egyszemélyes vállalkozás, alkalmazottak, saját hűtő és feldolgozó kapacitás nélkül tevékenykedett – írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung.

A 39 esztendős cégtulajdonos egy gelsenkircheni szállodából intézte az üzleteit, miközben a nyomozók megállapították, hogy az egész országban adta-vette a húst. A hús Németországból, Európából, vagy éppen Brazíliából érkezett, különböző hűtőházakban tárolták, ahol általában e termékekről „eltűntek” az eltarthatóságra vonatkozó jelzések.

Miközben a miniszter még „néhány fekete bárányról” beszél, addig mások szerint „maffiaszerű struktúrák” telepedtek rá a húskereskedelemre. A vesztfália-lippei gazdaszövetség ügyvezetője, Werner Gehring nyilatkozatában elmagyarázta az „üzlet” működését: ezek a személyek megpróbálják röviddel a termék szavatossági idejének lejárta előtt, tehát a hús értékvesztése és a kereskedelemből történő drága kivonása előtt még a piacra vinni, hogy gyorsan keressenek az üzleten. A miniszter a környezetvédelmi bizottság előtt kijelentette, hogy „nem léteznek olyan jogi előírások, melyek a fagyasztott áruk eltarthatósági idejét szabályoznák.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.