„Merkel asszony már most elkezdi a 2013-as kampányát, és erre több mint 1,5 millió euró közpénzt is költ” – bírál Carsten Schneider, az SPD költségvetési szakértője.
A költségeknél a kancellári hivatal és a szövetségi sajtóhivatal három osztályának munkatársait még nem is számították be. Ők is – legalább munkaidejük egy részében – ennek a „reklámformátumnak” megvalósításával és gondozásával foglalkoznak – sorolja Schneider. Az SPD elsősorban azt bírálja, hogy a megrendelt szolgáltatások egy részére még pályázatot sem írtak ki, azokat egyszerűen megrendelték.
Ugyanakkor Merkel munkatársai azzal érveltek, hogy a megbízások kiosztása előtt három vállalkozástól kértek árajánlatot. Ezenfelül egyes költségek igen alacsonyak voltak. Például egy műhelymunka koncepcióját és moderálását 24 573 euróval számlázták, ezért jogilag a formális közbeszerzésre nem volt szükséges.
Carsten Schneidert nem nyugtatták meg ezek az érvek. Az SPD költségvetési szakértője szerint ez különösen durva formája az elharapózó, összesen 79 polgári és szakértői fórumnak, melyet a kormány támogat: „Teljesen tisztázatlan, miként folynak bele a konzultáció eredményei az aktuális politikai döntésekbe.”
Az SPD nézete szerint különösen a kancellár által kezdeményezett párbeszéd a polgárokkal bizonyul drága tévedésnek. „Egy, a honlapra vetett pillantás elég annak megállapítására, hogy meg lehessen állapítani, hogy az iszlám bírálói és a fegyverőrültek számítanak a honlap hangadóinak” – vélekedett Schneider.
Der Spiegel (spiegel.de)