A légitársaság közlése szerint a gép műszereit akkumulátorhibát jeleztek, ezért döntöttek a pilóták a kényszerleszállás mellett. Egyes sajtóértesülések szerint a Dreamliner pilótafülkéjébe füst szivárgott, de ezt az ANA egyelőre sem megerősíteni, sem cáfolni nem volt hajlandó.
A japán hatóságok közlése szerint a 129 utas és a 8 fős személyzet sértetlenül hagyta el a Tokióból felszállt gép fedélzetét, miután idő előtt landolt Takamacu repülőterén. Szuga Josihiko kormányszóvivő ugyanakkor azt mondta szerdai sajtótájékoztatóján, hogy öt utas kisebb sérüléseket szenvedett.
Ideiglenesen kivonják a forgalomból a Dreamlinereket
A közlekedési minisztérium súlyos incidensnek nevezte az esetet, a két nagy japán légitársaság, az ANA és a Japan Airlines pedig közölte, hogy a sorozatos hibák miatt a gépek átvizsgálásáig időlegesen kivonják a forgalomból 787-eseiket. Az ANA tájékoztatása szerint a biztonsági vizsgálat után csütörtökön már újra repülhetnek a gépek.
A Boeing 787 Dreamliner utasszállító biztonságosságával kapcsolatban az elmúlt napokban az amerikai és a japán közlekedési minisztérium is vizsgálatot indított, miután a géptípussal a múlt héten négy kisebb incidens történt.
Múlt hétfőn Bostonban elektromos tűz ütött ki a Japan Airlines egyik gépén, másnap ugyanott, ugyanannak a légitársaságnak egy másik Boeing 787-esénél észleltek üzemanyag-szivárgást. Pénteken Japánban az ANA egyik ilyen típusú repülőjének egyik generátoránál olajszivárgást vettek észre, egy másik esetében pedig a pilótafülke szélvédője repedt meg (az öt üvegréteg közül egy sérült meg).
A Boeinghoz eddig 800 megrendelés érkezett a 207 millió dollárba kerülő, döntően szénszálas műanyagból készült gépre, amely alacsony tömege és innovatív megoldásai miatt a cég szerint ötödével csökkentheti a légitársaságok üzemanyag-költségeit. Japán a Boeing legújabb modelljének fő piaca, a Japan Airlines és az ANA az eddig világszerte leszállított 50 darab 787-esből 24-et üzemeltet.
Repülőműszaki szakemberek szerint közvetlenül a forgalomba állítás után a legtöbb géptípus esetében fordulnak elő ilyen hibák, amelyeket a gyártó megpróbál a lehető leggyorsabban kiküszöbölni.