Füst a pilótafülkében? Újabb Dreamlinerrel volt probléma

Egy kényszerleszállás után időlegesen kivonta a forgalomból Boeing 787-es utasszállító repülőgépeit a két nagy japán légitársaság.

BL
2013. 01. 16. 6:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A légitársaság közlése szerint a gép műszereit akkumulátorhibát jeleztek, ezért döntöttek a pilóták a kényszerleszállás mellett. Egyes sajtóértesülések szerint a Dreamliner pilótafülkéjébe füst szivárgott, de ezt az ANA egyelőre sem megerősíteni, sem cáfolni nem volt hajlandó.

A japán hatóságok közlése szerint a 129 utas és a 8 fős személyzet sértetlenül hagyta el a Tokióból felszállt gép fedélzetét, miután idő előtt landolt Takamacu repülőterén. Szuga Josihiko kormányszóvivő ugyanakkor azt mondta szerdai sajtótájékoztatóján, hogy öt utas kisebb sérüléseket szenvedett.

Ideiglenesen kivonják a forgalomból a Dreamlinereket

A közlekedési minisztérium súlyos incidensnek nevezte az esetet, a két nagy japán légitársaság, az ANA és a Japan Airlines pedig közölte, hogy a sorozatos hibák miatt a gépek átvizsgálásáig időlegesen kivonják a forgalomból 787-eseiket. Az ANA tájékoztatása szerint a biztonsági vizsgálat után csütörtökön már újra repülhetnek a gépek.

A Boeing 787 Dreamliner utasszállító biztonságosságával kapcsolatban az elmúlt napokban az amerikai és a japán közlekedési minisztérium is vizsgálatot indított, miután a géptípussal a múlt héten négy kisebb incidens történt.


Múlt hétfőn Bostonban elektromos tűz ütött ki a Japan Airlines egyik gépén, másnap ugyanott, ugyanannak a légitársaságnak egy másik Boeing 787-esénél észleltek üzemanyag-szivárgást. Pénteken Japánban az ANA egyik ilyen típusú repülőjének egyik generátoránál olajszivárgást vettek észre, egy másik esetében pedig a pilótafülke szélvédője repedt meg (az öt üvegréteg közül egy sérült meg).

A Boeinghoz eddig 800 megrendelés érkezett a 207 millió dollárba kerülő, döntően szénszálas műanyagból készült gépre, amely alacsony tömege és innovatív megoldásai miatt a cég szerint ötödével csökkentheti a légitársaságok üzemanyag-költségeit. Japán a Boeing legújabb modelljének fő piaca, a Japan Airlines és az ANA az eddig világszerte leszállított 50 darab 787-esből 24-et üzemeltet.

Repülőműszaki szakemberek szerint közvetlenül a forgalomba állítás után a legtöbb géptípus esetében fordulnak elő ilyen hibák, amelyeket a gyártó megpróbál a lehető leggyorsabban kiküszöbölni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.