A sérültek közül 70-en vannak kórházban, és 22-nek válságos az állapota. Két gyerek is van köztük. Az áldozatok azonosítása vasárnap befejeződött, és a szerelvény összes darabját összegyűjtötték a szakértői vizsgálat céljából.
A mozdonyvezetőt vasárnap bíróság elé állítják Santiago de Compostelában gondatlanságból elkövetett emberölés vádjával, még mielőtt letelik a 72 óra, ameddig előzetes letartóztatásban lehet tartani. Francisco José Garzón nem tett vallomást, amikor a rendőrség a kórházban kihallgatta.
Az eddigi vizsgálatok azt bizonyították, hogy a Madridból érkező szerelvény mindössze négy kilométerre a Santiago de Compostela-i pályaudvartól túl későn fékezett egy éles kanyarban. A sebességét tekintve a hagyományos és a szupergyors közötti, úgynevezett hibrid vonat egy nagy sebességű közlekedésre alkalmas vonalon haladt óránkénti 190 kilométerrel, noha a szakaszon 80 kilométeres sebességkorlátozás volt érvényben.
Az ügyben nyomozók a fékrendszer esetleges elégtelenségét is vizsgálják, és dolgoznak a mozdony feketedobozainak kiértékelésén is. A mozdonyvezetők szakszervezete ugyanakkor védelmébe vette a vezetőt, hangoztatva hogy a sebességet szabályozó biztonsági rendszer volt a hibás.
Péntek reggel helyreállt a vasúti közlekedés a Santiago de Compostela melletti egyik vonalon, amelyen a szerdai szerencsétlenség óta szünetelt a forgalom.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!