Mint ismeretes, Moszkvában 2014. július 15-én tragikus szerencsétlenség történt a Park Pobjedi metróállomás körzetében, ahol egy szerelvény kisiklása 24 emberéletet követelt. A Moszkvai Vasúti Közlekedési Állami Egyetem baleset vizsgálatába bevont szakértői véleményét a Metróért Egyesület közölte magyarul. E szerint a balesetet nem az elsődlegesen feltételezett ok, az érintett váltó spontán átállítódása okozta, hanem a szerelvény első két kocsija közötti állandó csatlás szétszakadása miatt siklott ki a vonat, így a baleset emberi mulasztásra vezethető vissza, de nem a pálya, hanem a járművek karbantartói között kell keresni annak felelősét.
A szakértők szerint a baleset lefolyása a következő lehetett: az első és a második kocsi között valamilyen tárgy leszakadt, amely „lelógva elérhette a pálya szintjét”. Ez a tárgy hozzáért az alagút aljzatához, azt megkarcolta, felsértette, és amikor a szerelvény a váltóhoz érkezett, a tárgy megakadt, megakadályozta a második kocsi további előrehaladását, amely ennek következtében oldalirányba sodródhatott. A harmadik és további kocsik egyenes irányba haladtak tovább, de további mozgásukat az első kocsi által egyenes irányba húzott, így keresztbe fordult második kocsi megakadályozta. A szerelvény kisiklott, a visszarántott első kocsi az alagút falának csapódott és a baleset bekövetkezett.
A vizsgálat anyagát elküldték a vizsgálóbizottságnak, amelynek tagjai ennek figyelembevételével fogják meghatározni a tragédia okát és felelőseit. Ha a jelentés átmegy, akkor a gyanúsítottak köre jelentősen megváltozhat, jelenleg ugyanis négy, a pálya felügyeletéért felelős személy áll vizsgálat alatt. A potenciális gyanúsítottak ebben az esetben a gyártó és a fenntartó személyzet és az ezekért a tevékenységekért felelős vezetők közül kerülhetnek ki.