Háromszázmillió dollár jut a katasztrófa költségeire

A biztosítók rendszerint személyenként egymillió dollár kártérítéssel kalkulálnak.

HZS
2015. 03. 31. 10:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A német üzleti lap értesülése szerint az Allianz vezette konzorcium tagjai már az előző hét végén megállapodtak abban, hogy 300 millió dollár tartalékot képeznek a Germanwings-gép körüli ügyekre. A biztosítók rendszerint személyenként egymillió dollár kártérítéssel kalkulálnak halálos légiközlekedési balesetek esetén. Ez 150 millió dollárt jelent a francia Alpokban az előző héten kedden lezuhant Germanwings-járat esetében. További költség adódik a repülőgépre kötött biztosításból. A lap szerint az Airbus A320-as gépet 6,5 millió dollárra biztosították.

A konzorcium ennél jóval nagyobb összeget tett félre, amiből arra lehet következtetni, hogy a biztosítók elhúzódó és sok pénzbe kerülő kártérítési eljárásokra számítanak. Elsősorban amerikai állampolgárok perelhetnek – írta a Handelsblatt. A Lufthansa nem kommentálta a lap információit. A Germanwings 4U 9525-ös jelzésű, Barcelonából Düsseldorfba közlekedő járata március 24-én délelőtt hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén, az Alpokban. A fedélzeten 150 ember tartózkodott, köztük három amerikai állampolgár.

A katasztrófa körülményeit vizsgáló hatóságok eddigi megállapításai szerint a másodpilóta valószínűleg szándékosan kormányozta a gépet a hegyoldalnak. Kiderült, hogy a másodpilóta öngyilkossági hajlam miatt pszichoterápiás kezelésben részesült, még mielőtt megkezdte a pilótaképzést. A lakásában lefoglalt iratok között betegállományba helyezésről szóló aktuális, a katasztrófa napjára is vonatkozó, összetépett dokumentumok is voltak, ami arra utal, hogy beteg volt és ezt titkolta.

A Lufthansa hangsúlyozza, hogy nem volt tudomása a másodpilóta korábbi pszichés megbetegedéséről és arról, hogy betegállományban kellett volna lennie. Amennyiben az áldozatok hozzátartozói beperlik a céget, hihetővé kell tennie, hogy nem tudta volna megakadályozni a katasztrófát. A bíróságoknak pedig mérlegelniük kell egyebek között azt, hogy milyen jelentősége van annak a körülménynek, hogy a társaság nem veti alá pilótáit rendszeres pszichológiai vizsgálatnak – emelte ki a Handelsblatt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.