1. Reggel 8 óra 8 perc: a roncsmentés megkezdődött. A Gripen darabjai még ott vannak, ahol a baleset után megálltak. Legnagyobb részét megemelték, míg a csoportosulás a letört orr-részt veszi körül a leszállópályához közeli szántóföldön, ahol térdig, derékig ér a vetés. Látszik az egyik leszakadt póttartály is. A kisebb darabokat a katonák világoszöld műanyag zsákba teszik. A háttérben Caslav városa a jellegzetes templomtoronnyal.
2. Látszik a caslavi pálya vége és a műszeres leszállítórendszer antennája (ILS), illetve a kerítésre felakadva az egyik katapultált pilóta ejtőernyője.
3. Ebből a szögből is jól látszik, hogy hiányzik a gép orra, bal szárnya letört (bár a vezetékek miatt nem vált el teljesen a roncstól), összeroncsolódtak a kacsavezérsíkok és a függőleges vezérsík. A bal oldalt álló figurák egyike videózik. A roncsmentés minden apró mozzanata filmre került.
4. Ősrégi Prága teherautóra szerelt daru és nyolckerekű Tatra a vetésben. Ez utóbbi platóján a gép orr-része (látszik az orrfutómű), illetve a leszakadt póttartály.
5. A gép darabjai egy képen. Balra az orr-rész és a póttartály a Tatra platóján, jobbra a legnagyobb roncsdarab, immár a reptér egyik szervizútjára húzva. Ez utóbbi mögött egy régi Tatra tankerkocsi, amelybe az elszállítás előtt lefejtik a gépben maradt kerozint.
6. Folytatódik az üzemanyag lefejtése a roncsból, közben már készítik elő a gépet az elszállítást végző trélerre történő emeléshez.
7. Rögzítik a daru drótköteleit a gép alatt áthúzott hevederekhez.
8. Már a darun lóg az összetört Gripen. Jól látható, hogy hiányzik az orr-rész, lóg a bal szárny maradványa, de összeroncsolódott a gép farka is. A lógó szárnyon kivehető az ék alakú magyar felségjel.
9. Elindul a Tatra az utánfutójára rakott ronccsal. A gép hátra dől, az orr hiányában lehúzza a hajtómű súlya. Furcsa szimbolika: háttérben a Caslav melletti szeméttelep