A hajó hétfő este, a kínai Jangce folyón az özönvízszerű esőzés közepette, nagy erejű szélviharban borult fel. A Kelet Csillaga névre keresztelt utasszállító Csiangszu tartomány székvárosából, Nankingból tartott a délnyugat-kínai Csungkingba. A rendelkezésre álló adatok szerint eddig 18 halottat vittek partra, a biztos túlélők számában pedig hétfőhöz képest nincs változás, 14-en vannak. Három holttestet a baleset helyszínétől harminc kilométerre, Hunan tartományban találtak meg, egy túlélőt csaknem húsz kilométernyit vitte az ár, egy másik pedig 90 kilométerrel lejjebb sodródott, mire partot ért.
„Amíg van egy kis remény, 100 százalékig meg fogunk tenni mindent, és nem adjuk fel” – mondta Jang Csuantang közlekedési miniszter, hozzátéve: a mentőcsapatok versenyt futnak az idővel. Ugyanakkor tisztviselők szerint ez lehet Kína legsúlyosabb hajókatasztrófája az elmúlt évtizedekben – írja a BBC.
A brit The Telegraph is hozta azt a felvételt, amelyet egy biztonsági kamera rögzített és amelyen jól látható, hogy a kezdetben még látszólag nyugodt folyón haladó hajó útját egy sor villámlás és szélvihar zavarja meg.
A televíziós híradásokból az derült ki, hogy a búvároknak nehézségeik vannak, nem tudják például kinyitni a kabinok befelé nyíló ajtóit, mert azokat ágyak és asztalok torlaszolják el – adta hírül az MTI. Attól is tartanak, hogy a zárt terek megbontásával, nyílások vágásával a még élő embereknek reményt adó légbuborékokat szüntetnének meg. Lapértesülések szerint a szakemberek tanulmányozzák az elsüllyedt hajóval azonos vízi járművek műszaki adottságait, felépítését.
Egyelőre nem közölték, mi történt azokkal, akikről kedden még azt állították, hogy élnek és odabent vannak.
A hajón tartózkodók hozzátartozóinak egy részét a helyszínre szállították, mások Sanghajban, az utazást szervező irodánál vagy az utcán – a kormányzatnál – követelnek választ a kérdéseikre és tájékoztatást az aktuális helyzetről.
A 76,5 méter hosszú és 11 méter széles, Kelet Csillaga nevű hajó csaknem húsz éve van szolgálatban, 534 utasra hitelesített, ami azt jelenti, hogy nem volt túlterhelve. A végzetes baleset idején a Hupej tartományi, térségi meteorológiai központ szerint pusztító erejű, a Beaufort-skálán 12-es erősségű szélvihar tombolt körülbelül 15-20 percen át. A forgószél átmérője egy kilométernél kisebb volt, a szél sebessége meghaladta a 110 kilométert óránként.