„Ma, 515 nappal azután, hogy a gép eltűnt, szomorú szívvel közölnöm kell, hogy a nemzetközi szakértői csoport határozottan megerősítette: a Réunion szigetén talált repülőgép-roncsdarab tényleg az MH370-es járatból származik" – mondta a miniszterelnök a helyi televízióban.
A Malaysia Airlines repülőgépe Kuala Lumpurból indult Pekingbe 239 emberrel a fedélzetén 2014. március 8-án, de egy órával a felszállás után eltűnt a radarok képernyőjéről. Azóta mostanáig nem találták meg a nyomát, de gyanakodtak rá, hogy a csűrőlapnak a szigeten egy hete megtalált közel kétméteres darabja annak a repülőgépnek a tartozéka volt. Ezt erősítették meg most a Franciaországban dolgozó szakértők. Azt már korábban megállapították, hogy egy Boeing 777-es repülőgép darabjáról van szó, vagyis egy ugyanolyan típusú gépéről, mint amilyen tavaly márciusban tűnt el.
A szakértők azt egyelőre nem tudták megállapítani, hogy mi okozta a járat lezuhanását, és hogy hol történt a katasztrófa. Najib a televíziós nyilatkozatban ismételten megígérte, hogy kormánya minden tőle telhetőt megtesz, hogy kiderítse, mi történt. A Franciaországhoz tartozó Réunión mintegy 3700 kilométerre van attól az Ausztráliához közel eső térségtől, ahol a gép utáni kutatást koncentrálták. Szakértők ennek ellenére lehetségesnek találták, hogy az óceáni áramlatok ilyen messzire sodorják a roncsdarabot. Párizsban a francia ügyészség ezen a napon bejelentette: az első szakértői vizsgálatok alapján „rendkívül határozottan feltételezhető", hogy a roncsdarab valóban az eltűnt gép része volt. Ezt a feltételezést azonban még kell erősíteni - tették hozzá.
Szombaton szállították Franciaországba további vizsgálatokra azt a repülőgéproncs-darabot, amelyről már akkor bizonyosra vették, hogy ugyanolyan típusú gépből származik, mint amilyen tavaly márciusban tűnt el az Indiai-óceán felett. A roncsdarabot egy toulouse-i laboratóriumban vizsgálják. Liow Tiong Lai maláj közlekedési miniszter vasárnap közleményt adott ki arról, hogy a talált csűrőlap (flaperon) mindenképpen egy Boeing 777-esből származik, mert ezt igazolták a francia hatóságok, a Boeing cég, az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NTSB) és a vizsgálatban résztvevő malajziai szakértői csoport. A Réunionon megtalált bőrönddarabot pedig egy olyan franciaországi rendőrségi laborban elemzik, amely DNS-vizsgálatokra szakosodott.
A Malaysia Airlines Boeing 777-es típusú gépének eltűnése a polgári légi közlekedés történetének egyik legnagyobb talánya. A gép Kuala Lumpurból tartott Pekingbe 239 emberrel a fedélzetén 2014. március 8-án, és egy órával a felszállás után eltűnt a radarok képernyőjéről. Azóta mostanáig a gépnek semmi nyomát nem találták, az Ausztráliától nyugatra az Indiai-óceánban hónapokon át folytatott intenzív kutatások ellenére sem.