Újraindult a párbeszéd az Air France-nál

A pilóták többségi szakszervezete hajlandó volt pénteken találkozni a vezetőséggel.

MTI
2015. 10. 09. 19:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Jól sikerült” – mondta Philippe Évain, az SNPL elnöke a találkozó után. A vezetőség is azt közölte, hogy nyugodt légkörben folyt a megbeszélés. Véronique Damon, az SNPL egy másik vezetője szerint a jövőbeni tárgyalások kereteinek meghatározásában együtt fognak működni a vezetőséggel, amely a jövő héttől kezdve kategóriánként külön-külön kíván tárgyalóasztalhoz ülni a dolgozók képviselőivel.

A pénteki megbeszélésen jelen volt Alexandre de Juniac, az Air France-KLM vezetője, Frédéric Gagey, az Air France elnöke és Xavier Broseta humánpolitikai igazgató. Utóbbi egyike volt annak a hét embernek, akik megsérültek a hétfői incidensben, amelynek képei bejárták a világsajtót. A humánpolitikai igazgató félmeztelenül távozott, miután letépték az ingét, és szemtanúk elmondása szerint „majdnem meglincselték”. Két másik vezető is szakadt ingben hagyta el az Air France székházát.

A képek hatásának tompítására az Air France pénteken kommunikációs kampányt indított a közösségi oldalakon, tizenötmillió törzsutasának pedig levélben küldött szét egy egyperces videót és egy levelet, amelyek a cég honlapján is megtekinthetők.

„Amit hétfőn láttak, az nem az Air France igazi arca” – hangsúlyozza a humánpolitikai igazgató a felvételen. „Ez az Air France. Az Air France mi vagyunk, az Air France önökért van” – mondják ezt követően mosolyogva a dolgozók franciául, angolul, kínaiul és spanyolul, jelezve, hogy büszkék a munkahelyükre.

A hangulat ugyanakkor feszült a francia légitársaságnál, miután a hétfői incidenst megelőzően szeptember 30-án teljesen megszakadtak a tárgyalások a szakszervezetekkel. Az érdekképviseletek ugyanis nem fogadták el azt, hogy a légitársaság fizetésemelés nélkül növelje a pilóták munkaidejét. A vezetőség azt kérte tőlük, hogy évente száz órával repüljenek többet fizetésemelés nélkül, és mondjanak le pihenőnapjaik egy részéről.

A légitársaság ezt követően bejelentette, hogy a következő két évben 2900 állás felszámolására készül: 300 pilóta, 900 légikísérő, a földi személyzetnél pedig 1700 ember állása szűnhet meg. Most először tényleges elbocsátások is lehetnek, korábban csak az önkéntesen távozók és a nyugdíjba vonulók munkahelyeit szüntették meg. Az elbocsátásokkal párhuzamosan járatok is megszűnhetnek, miután a tengerentúli útvonalak fele deficitesen működik, a 107 repülőgépből álló flottából pedig 14 eladására készül a vállalat.

Szakszervezeti források szerint az Air France három hónapot ad a pilótáknak arra, hogy javaslatokat tegyenek egy megállapodásra, cserébe nem szűnnének meg járatok, és nem adnának el gépeket.

A szakszervezetek a kormány közvetítését kérték a vezetőség és a pilóták között, az állam ugyanis 17,6 százalékos tulajdonosa a légitársaságnak. Ségolene Royal közlekedési és környezetvédelmi miniszter jelezte: elképzelhető, hogy kinevez egy mediátort, ha a párbeszéd nem indul meg.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.