„Jól sikerült” – mondta Philippe Évain, az SNPL elnöke a találkozó után. A vezetőség is azt közölte, hogy nyugodt légkörben folyt a megbeszélés. Véronique Damon, az SNPL egy másik vezetője szerint a jövőbeni tárgyalások kereteinek meghatározásában együtt fognak működni a vezetőséggel, amely a jövő héttől kezdve kategóriánként külön-külön kíván tárgyalóasztalhoz ülni a dolgozók képviselőivel.
A pénteki megbeszélésen jelen volt Alexandre de Juniac, az Air France-KLM vezetője, Frédéric Gagey, az Air France elnöke és Xavier Broseta humánpolitikai igazgató. Utóbbi egyike volt annak a hét embernek, akik megsérültek a hétfői incidensben, amelynek képei bejárták a világsajtót. A humánpolitikai igazgató félmeztelenül távozott, miután letépték az ingét, és szemtanúk elmondása szerint „majdnem meglincselték”. Két másik vezető is szakadt ingben hagyta el az Air France székházát.
A képek hatásának tompítására az Air France pénteken kommunikációs kampányt indított a közösségi oldalakon, tizenötmillió törzsutasának pedig levélben küldött szét egy egyperces videót és egy levelet, amelyek a cég honlapján is megtekinthetők.
„Amit hétfőn láttak, az nem az Air France igazi arca” – hangsúlyozza a humánpolitikai igazgató a felvételen. „Ez az Air France. Az Air France mi vagyunk, az Air France önökért van” – mondják ezt követően mosolyogva a dolgozók franciául, angolul, kínaiul és spanyolul, jelezve, hogy büszkék a munkahelyükre.
A hangulat ugyanakkor feszült a francia légitársaságnál, miután a hétfői incidenst megelőzően szeptember 30-án teljesen megszakadtak a tárgyalások a szakszervezetekkel. Az érdekképviseletek ugyanis nem fogadták el azt, hogy a légitársaság fizetésemelés nélkül növelje a pilóták munkaidejét. A vezetőség azt kérte tőlük, hogy évente száz órával repüljenek többet fizetésemelés nélkül, és mondjanak le pihenőnapjaik egy részéről.
A légitársaság ezt követően bejelentette, hogy a következő két évben 2900 állás felszámolására készül: 300 pilóta, 900 légikísérő, a földi személyzetnél pedig 1700 ember állása szűnhet meg. Most először tényleges elbocsátások is lehetnek, korábban csak az önkéntesen távozók és a nyugdíjba vonulók munkahelyeit szüntették meg. Az elbocsátásokkal párhuzamosan járatok is megszűnhetnek, miután a tengerentúli útvonalak fele deficitesen működik, a 107 repülőgépből álló flottából pedig 14 eladására készül a vállalat.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!