Egeret talált új Zarájában, perelt az amerikai nő

A Zara egeret varrt egy ruhája hajtásába, a vásárló először kibírhatatlan szagot érzett, majd perelt.

Kuthi Áron
2016. 11. 15. 14:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Cailey Fiesel a nyáron negyven dollárért vásárolt magának egy Zara ruhadarabot a connecticutbeli Greenwichben. Mivel egy idő után kibírhatatlan szag áradt szekrényéből, megvizsgálta az új szerzeményt, s ekkor vette észre, hogy a ruha varrata alatt egy halott egér rejtőzik, egyik lába ki is lóg a varrat alól. Már a felfedezés előtt is zavarta valami a lábát, mikor a ruhát hordta, s utólag megértette, hogy a viszkető érzést nem cérnavég vagy anyagdarab, hanem az egér kilógó végtagja okozta.

A 24 éves nő fotókat is készített a kidudorodó varratról és az állati végtagról úgy, hogy a felvételen egyúttal a világmárka védjegye is jól látható.

Mint a New York Postnak elmondta, a rágcsálótetemhez hozzá is ért, és teljesen elborzadt. A Zarát beperelte, a bíróságon ügyvédje elmondta, Cailey munkában is hordta egy darabig a Zara selejtes termékét, és eleinte nem tudta elképzelni, honnan jön a szag, mert hiába kelt fel íróasztalától, a bűz követte őt.

Nem tudni, a hölgy mennyire perli a spanyol divatcéget, mindenesetre az esettel kapcsolatban nála kialakult szorongás és a lábán kialakult kiütések is részét képezik a keresetnek. A Zara a szigorú egészségügyi és biztonsági előírásaira való hivatkozás mellett csak annyit közölt, hogy vizsgálódik az ügyben.

A divatcéget nem kímélik az elégedetlen vásárlók, augusztusban egy árazási csalással kapcsolatos ügyben ötmillió dollárra perelte egy pertársaság. A kereset szerint több millió amerikai állampolgárt is megtéveszthetett a világcég azzal, hogy euróban tüntette fel az árat, de az euró jelét dollármatricával fedte le, így a valósnál olcsóbb árak jelentek meg a ruhadarabok árcéduláin. (Egy euró jelenleg 1,08 dollárt ér, nyáron még nagyobb volt a különbség.) A gyanú szerint a kedvező ajánlattal élő, valójában becsapott vásárlók közül korántsem mindenki fordult vissza a pénztártól, főként akkor, ha az akciósnak meghirdetett termékek iránti nagy kereslet miatt már amúgy is akár fél órát várt az illető a kasszánál. A cég így akár több millió dollárt is ki tudott csalni a vásárlóktól. A divatüzletágban egyébként neve is van a trükkökre épülő marketingfogásnak (bait-and-switch – szó szerint csali és csere), valószínűleg ezek közé sorolható az euró-dollár átmatricázás is.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.