Cailey Fiesel a nyáron negyven dollárért vásárolt magának egy Zara ruhadarabot a connecticutbeli Greenwichben. Mivel egy idő után kibírhatatlan szag áradt szekrényéből, megvizsgálta az új szerzeményt, s ekkor vette észre, hogy a ruha varrata alatt egy halott egér rejtőzik, egyik lába ki is lóg a varrat alól. Már a felfedezés előtt is zavarta valami a lábát, mikor a ruhát hordta, s utólag megértette, hogy a viszkető érzést nem cérnavég vagy anyagdarab, hanem az egér kilógó végtagja okozta.
A 24 éves nő fotókat is készített a kidudorodó varratról és az állati végtagról úgy, hogy a felvételen egyúttal a világmárka védjegye is jól látható.
Mint a New York Postnak elmondta, a rágcsálótetemhez hozzá is ért, és teljesen elborzadt. A Zarát beperelte, a bíróságon ügyvédje elmondta, Cailey munkában is hordta egy darabig a Zara selejtes termékét, és eleinte nem tudta elképzelni, honnan jön a szag, mert hiába kelt fel íróasztalától, a bűz követte őt.
Nem tudni, a hölgy mennyire perli a spanyol divatcéget, mindenesetre az esettel kapcsolatban nála kialakult szorongás és a lábán kialakult kiütések is részét képezik a keresetnek. A Zara a szigorú egészségügyi és biztonsági előírásaira való hivatkozás mellett csak annyit közölt, hogy vizsgálódik az ügyben.
A divatcéget nem kímélik az elégedetlen vásárlók, augusztusban egy árazási csalással kapcsolatos ügyben ötmillió dollárra perelte egy pertársaság. A kereset szerint több millió amerikai állampolgárt is megtéveszthetett a világcég azzal, hogy euróban tüntette fel az árat, de az euró jelét dollármatricával fedte le, így a valósnál olcsóbb árak jelentek meg a ruhadarabok árcéduláin. (Egy euró jelenleg 1,08 dollárt ér, nyáron még nagyobb volt a különbség.) A gyanú szerint a kedvező ajánlattal élő, valójában becsapott vásárlók közül korántsem mindenki fordult vissza a pénztártól, főként akkor, ha az akciósnak meghirdetett termékek iránti nagy kereslet miatt már amúgy is akár fél órát várt az illető a kasszánál. A cég így akár több millió dollárt is ki tudott csalni a vásárlóktól. A divatüzletágban egyébként neve is van a trükkökre épülő marketingfogásnak (bait-and-switch – szó szerint csali és csere), valószínűleg ezek közé sorolható az euró-dollár átmatricázás is.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!