„Együttérzünk a játékosok hozzátartozóival és hazájukkal, Brazíliával” – mondta Federico Gutiérrez, Kolumbia második legnépesebb városának, Medellínnek a polgármestere. A Kolumbiai Közlekedési Minisztérium később megerősítette, hogy megtalálták a repülőgép feketedobozait.
A korábbi közlések szerint összesen 81 ember utazott a repülőgépen, ám a kolumbiai katasztrófavédelmi hivatal később azt a tájékoztatást adta, hogy az utaslistán szereplők közül négyen nem voltak a fedélzeten – írta a BBC.
A focistákat az edzőkön, gyúrókon kívül újságírók is kísérték. A Chapecoense brazil labdarúgócsapat játékosai döntőt játszottak volna a dél-amerikai klubcsapatok bajnokságában. Az első meccset Medellínben rendezték volna, a visszavágót pedig Brazíliában.
1949. május – A superga-hegyi bazilikának ütközött a Torino labdarúgócsapatát szállító gép, az együttes összes játékosa életét vesztette.
1958. február – Münchenben baleset ért egy repülőgépet, a Manchester United labdarúgócsapata is a fedélzeten tartózkodott. Nyolc játékos halt meg a szerencsétlenségben.
1972. október – Baleset ért egy repülőt a chilei Andokban, az uruguayi rögbicsapat is a gépen volt.
1993. április – Lezuhant a zambiai labdarúgócsapatot szállító gép, tizennyolc játékos vesztette életét.
2011. szeptember – Lezuhant a Lokomotiv Jaroszlavl jégkorongcsapatát szállító repülőgép, több mint negyven ember halt meg a balesetben.
Egy utaskísérő, egy riporter és egy pszichológus életben maradt, a focisták közül pedig a legfrissebb hírek szerint Alan Ruschel, Jackson Follmann és Hélio Hermito Zampier Neto élte túl a szerencsétlenséget. A kapust, Danilót is élve emelték ki a roncsok közül, ám később belehalt sérüléseibe.
Az EFE spanyol hírügynökség értesülése szerint a csapat eredetileg charterjárattal utazott volna, de a brazil hatóságok nem engedélyezték, ezért szálltak fel végül egy kereskedelmi repülőgépre. Az utasszállító útközben megállt a bolíviai Santa Cruz de la Sierrában, a Viru Viru nemzetközi repülőterén.
A British Aerospace 146 típusú gép helyi idő szerint 22 órakor adott le vészjelzést elektromos meghibásodás miatt. A szerencsétlenség idején heves esőzések voltak a térségben. Szakértők azt is valószínűnek tartják, hogy elfogyott az üzemanyag. „Ha elfogy az üzemanyag a repülőgépen, akkor a hajtóművek leállnak; elviekben nem egyszerre, hanem egymás után, kisebb különbséggel. Ha utazómagasságban van a repülőgép, akkor még vezethető. Túlélőket találtak, ez azt mutathatja, hogy a repülőgép vezethető volt, szaknyelven kontrolláltan csapódott a földbe, tehát a pilóta végig vezette a repülőt” – mondta az eset kapcsán a Hír TV-nek Pető György légügyi szakértő.