Az elfogadott szabályozás szerint tíznapos, két hónapos, valamint egész éves időszakra vásárolhatók úthasználati engedélyek 2,5, 20, valamint 130 eurós árkategóriában. A fizetendő összeg a gépjármű méretétől és károsanyag-kibocsátásától függ. Németország öt kategóriát határoz meg.
A jóváhagyott tervezet szerint a németeknek évente várhatóan mintegy 74 euróba kerül majd az útdíj, nekik a a szövetségi autóutakon is fizetniük kell. A külföldieknek annyi enyhítés jár, hogy csak az autópályákra kell jegyet váltaniuk.
Alexander Dobrindt közlekedési miniszter szerint az útdíj bevezetésének célja, hogy a Németországon átutazó külföldi autósok is hozzájáruljanak a eddig teljesen ingyenes autópálya-hálózat fenntartásához. Az úthasználati díj „tisztességes, megkülönböztetéstől mentes és arányos”, amelyből nettó 500 millió euró bevétel folyhat be, ezt az úthálózat fejlesztésére fordítják majd.
Az útdíjat leghamarabb a jövő évi parlamenti választást követően vezetik be – tette hozzá.
Az uniós bizottság korábban azt kifogásolta, majd kötelezettségszegési eljárást is indított Németország ellen azzal az indokkal, hogy a törvény diszkriminálja a külföldi állampolgárokat azáltal, hogy a németek a díjat levonhatják a gépjárműadóból, a külföldieknek viszont ez értelemszerűen nem áll módjukban.
Németország a tizenhatodik uniós tagállam, amely útdíjat vezet be.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!