Ha turistaosztályon utazik valaki, akkor általánosan elmondható, hogy a vészkijáratoknál van a legtöbb szabad hely a lábak kinyújtóztatására. Ennek azonban van egy hátránya: a leghátsó ülésekkel együtt nem lehet őket hátradönteni. Ha azt nézzük, hogy hol van a legkevesebb mozgás és a leggyorsabb fel- és leszállás, akkor elmondható, hogy ebből a szempontból szintén a hátsó sorok a legjobbak. Őket szállítják be elsőként a gépbe, és biztosan lesz hely a kézipoggyászuknak a fej feletti tartóban.
A Time Magazin felmérése szerint, amely az amerikai légi közlekedési hatóság elmúlt 35 évben vizsgált balesetei alapján készült, a gép hátsó részében található középső soros székek hozták a legjobb túlélési mutatót. Itt 32 százalékos a halálozási arány, míg középen 39 százalék, elől pedig 38 százalék. De ez persze egyáltalán nem garancia, mivel minden baleset egyedi, tehát butaság azt gondolni, hogy egy bizonyos ülést választva biztosan megúszhatjuk a katasztrófát. A légiutas-kísérő szerint a legjobb, ha valaki közel van a vészkijáratokhoz, mivel annál hamarabb lejut a gépről. Ez baleset esetén azonban feladattal is jár. Evakuáláskor ugyanis a kapitány parancsára megeshet, hogy nekik kell kinyitniuk az ajtót.
Minél nagyobb egy gép, annál kevésbé érződnek a rázkódások. Ami biztos: a szárnyak mellett ülők kevésbé érzik az időjárási viszontagságokat, mint az orr- vagy farrésznél tartózkodók.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!