Kiakadtak az Uberre a spanyol taxisok

Sztrájkkal és tüntetéssel tiltakoztak a közösségi személyszállítási szolgáltatás terjedése ellen.

MTI
2017. 03. 16. 15:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Madridban két órára, 11–13 óra között állt le a taxiszolgáltatás, a munkabeszüntetés idején a belvárosban demonstráltak a taxisok.

A spanyol közszolgálati televízió a megmozdulást szervező négy taxisszövetségre hivatkozva 7–10 ezer közé becsülte a tiltakozók számát, akik egyebek mellett „Kezeket fel, ez rablótámadás” és a „Nem fognak minket megállítani” feliratú transzparensekkel vonultak utcára.

Azt követelték, hogy a városvezetés változtasson az ágazatot érintő politikáján, amely véleményük szerint előnyben részesíti az Uber és a Cabify külföldi multinacionális cégeket a helyi taxisokkal szemben, akiknek a többsége egyéni vállalkozó. Úgy vélik, ezek – az utasokat a taxinál olcsóbban fuvarozó – vállalatok tisztességtelen versenyt folytatnak.

Barcelonában reggel 8 és este 8 óra között, 12 órán keresztül sztrájkolnak a taxisok „gyakorlatilag teljes létszámban” – állítja az akciót szervező taxisszindikátus (STAC).

A katalán fővárosban a szervezők szerint hatezren, a helyi hatóságok szerint 2800-an vonultak fel.

A barcelonai taxisok tiltakoznak az ágazat progresszív liberalizációja ellen, amit az úgynevezett VTC-engedélyek számának növelése jelent. A VTC-engedélyeket mindenhol a városi önkormányzat adja ki, és ez az előre megrendelhető, úgynevezett sofőrrel ellátott személyszállító járművek közlekedésének alapfeltétele. Ilyennek minősül az Uber és a Cabify is.

A spanyol fejlesztési minisztérium március 1-jei adatai szerint Spanyolországban több mint 67 ezer taxi van, és emellett csaknem 5500 VTC-engedélyű sofőr dolgozik.

Madridban több mint 15 ezer taxis és 2000 VTC-sofőr szállít utasokat, Barcelonában a több mint 11 ezer taxisra 769 VTC-sofőr jut.

Spanyolországban 2014 végén bíróság tiltotta be az Uber korábbi tevékenységét, ami azt jelentette, hogy amatőr sofőrök végezték saját autójukkal a személyszállítást.

A cég 2016 tavaszán térhetett vissza a dél-európai országba módosított működési feltételekkel, VTC-engedéllyel rendelkező sofőröket alkalmazva.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.