Madridban két órára, 11–13 óra között állt le a taxiszolgáltatás, a munkabeszüntetés idején a belvárosban demonstráltak a taxisok.
A spanyol közszolgálati televízió a megmozdulást szervező négy taxisszövetségre hivatkozva 7–10 ezer közé becsülte a tiltakozók számát, akik egyebek mellett „Kezeket fel, ez rablótámadás” és a „Nem fognak minket megállítani” feliratú transzparensekkel vonultak utcára.
Azt követelték, hogy a városvezetés változtasson az ágazatot érintő politikáján, amely véleményük szerint előnyben részesíti az Uber és a Cabify külföldi multinacionális cégeket a helyi taxisokkal szemben, akiknek a többsége egyéni vállalkozó. Úgy vélik, ezek – az utasokat a taxinál olcsóbban fuvarozó – vállalatok tisztességtelen versenyt folytatnak.
Barcelonában reggel 8 és este 8 óra között, 12 órán keresztül sztrájkolnak a taxisok „gyakorlatilag teljes létszámban” – állítja az akciót szervező taxisszindikátus (STAC).
A katalán fővárosban a szervezők szerint hatezren, a helyi hatóságok szerint 2800-an vonultak fel.
A barcelonai taxisok tiltakoznak az ágazat progresszív liberalizációja ellen, amit az úgynevezett VTC-engedélyek számának növelése jelent. A VTC-engedélyeket mindenhol a városi önkormányzat adja ki, és ez az előre megrendelhető, úgynevezett sofőrrel ellátott személyszállító járművek közlekedésének alapfeltétele. Ilyennek minősül az Uber és a Cabify is.
A spanyol fejlesztési minisztérium március 1-jei adatai szerint Spanyolországban több mint 67 ezer taxi van, és emellett csaknem 5500 VTC-engedélyű sofőr dolgozik.
Madridban több mint 15 ezer taxis és 2000 VTC-sofőr szállít utasokat, Barcelonában a több mint 11 ezer taxisra 769 VTC-sofőr jut.
Spanyolországban 2014 végén bíróság tiltotta be az Uber korábbi tevékenységét, ami azt jelentette, hogy amatőr sofőrök végezték saját autójukkal a személyszállítást.
A cég 2016 tavaszán térhetett vissza a dél-európai országba módosított működési feltételekkel, VTC-engedéllyel rendelkező sofőröket alkalmazva.