Jogerősen 16 évre ítélték a Costa Concordia kapitányát

Harmincketten vesztették életüket 2012 januárjában, mikor sziklára futott és felborult a hajó.

MTI
2017. 05. 12. 18:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Helybenhagyta az olasz semmítőszék pénteken a Costa Concordia tengerjáró volt kapitányára, Francesco Schettinóra másodfokon kiszabott tizenhat évi börtönbüntetést. Az ítélet így jogerőre emelkedett, és az eddig szabadlábon védekező volt kapitány az ítélethirdetés után visszatért a római Rebibbia börtönbe büntetésének letöltésére – közölte egyik ügyvédje, Saverio Senese az újságírókkal. Az ítélet végleges, de az ügyvéd közölte, hogy szándékában áll az Emberi Jogok Európai Bíróságához fordulni.

A pénteki tárgyaláson a vádlott, aki a fellebbviteli és a semmítőszéki eljárás alatt szabadlábon védekezett, nem jelent meg. A védelem azt követelte, hogy vizsgálják meg újból valamennyi szereplő felelősségét. A védelem azzal érvelt, hogy a per során a bírák nem voltak objektívak, és nem vettek figyelembe minden, Schettino javára szóló érvet. Az ügyvédek azt szerették volna elérni, hogy a volt kapitányt felmentsék az alól a vádpont alól, hogy az utasok kimenekítése előtt elhagyta a hajót. A védelem arra hivatkozva kérte a perújrafelvételt, hogy a hajó legénysége „szabotázsakciót” hajtott végre, és a tisztek „összeesküdtek”, hogy félretájékoztassák a kapitányt a hajó helyzetéről.

A világ egyik legnagyobb tengerjárója 2012. január 13-án a toszkán Giglio szigetnél futott rá egy sziklára, amely szabályosan meglékelte, így a jármű felborult, és félig elsüllyedt. A hajón tartózkodó 4229 személyből 32-en veszítették életüket, közöttük Fehér Sándor magyar hegedűművész.

Francesco Schettinót tavaly májusban ítéltek másodfokon tizenhat évre és egy hónapra többrendbeli, gondatlanságból elkövetett emberölés, hajókatasztrófa okozása, valamint a hajó elhagyása miatt.

A Costa Concordia hajótársaságot korábban egymillió euró pénzbírságra ítélték, és több mint nyolcvan millió euróval kártalanította az áldozatok családtagjait és más utasokat. A cég öt alkalmazottjára másfél évtől két év és tíz hónapig terjedő börtönbüntetést szabtak ki.

A hajót 2014-ben Genova kikötőjébe vontatták, ahol darabokra vágták.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.