OLAF-jelentés: Deutsch úgy véli, hogy nincsenek alátámasztva a gyanúsítgatások

Nicolas Ilett korrektnek és kielégítőnek minősítette a magyar hatóságokkal való kapcsolattartást.

MTI
2017. 11. 27. 21:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Deutsch Tamás tájékoztatása szerint a Magyarországot érintő tizennégy folyamatban lévő vizsgálattal kapcsolatban az Európai Unió csalás elleni hivatalának képviselője elmondta, hogy a Magyarországot érintő ügyek száma elmarad a többi uniós tagállam eljárásaihoz képest, szemben azokkal az állításokkal, amelyek kiemelkedő számú OLAF-vizsgálatról szólnak.

Az ügyvezető igazgató korrektnek és kielégítőnek minősítette a magyar hatóságokkal való kapcsolattartást. Külön megemlítette, hogy a banki számlaadatokhoz való hozzáférést tekintve az egyetlen olyan uniós tagállam Magyarország, amely kielégítő adatot és információt ad a hivatalnak valamennyi eljárás kapcsán – jelentette ki az EP-képviselő.

Nicolas Ilett elmondta azt is, hogy a 4-es metró súlyos korrupciós ügyeit érintő, esetlegesen visszatérítendő uniós támogatást leszámítva a maradék vizsgált ügyek elmarasztaló ítélete miatt visszafizetendő összeg ugyancsak alulmarad a többi európai uniós tagország várható visszatérítéseitől – hangsúlyozta Deutsch Tamás.

A Fővárosi Közgyűlés a 4-es metró beruházásához kapcsolódó korrupciót vizsgáló munkacsoportja múlt héten küldte el jelentését az Európai Parlament költségvetési ellenőrző bizottságának, további támpontokat nyújtva a vizsgálatokhoz, illetve a metróberuházáshoz kapcsolódó ügyek megtárgyalásához.

A közgyűlés február 22-én döntött az OLAF-jelentéshez kapcsolódóan a korrupciót vizsgáló munkacsoport létrehozásáról, és október 25-én fogadta el a jelentését.

A Csalás Elleni Európai Hivatal február elején kiadott több mint száz oldalas jelentéséből kiderül, hogy a 4-es metró beruházásának összértéke 452 milliárd forint volt, ebből a gyanú szerint 272 milliárd forint érintett csalással vagy szabálytalan felhasználással, 166 milliárdot pedig elloptak. A fejlesztéshez 76 milliárd forintot használtak fel a Közlekedési operatív program terhére, ebből 59 milliárd forint volt az Európai Unió hozzájárulása, és ez utóbbi összeget követelheti vissza az Európai Bizottság.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.