Hétszázan dolgoznak a Moszkva melletti repülőgép-katasztrófa helyszínén

A roncsok 30 hektáron szóródtak szét, a holttestek és a gép maradványainak felkutatása egy hétig is eltart.

MN
2018. 02. 12. 8:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három műszakban hétszáz ember dolgozik a Moszkvai terület Ramenszkojei járásában, a lezuhant utasszállító repülőgép katasztrófájának helyszínén. Munkájukat kétszáz jármű és kutatásra szolgáló gépek támogatják – közölte hétfő reggel a rendkívüli helyzetek minisztériumának szóvivője. A terepen a kiemelt ügyekben eljáró Nyomozóbizottság (SZK) mintegy hetven szakértője is vizsgálódik, írja az MTI.

A hatóság szóvivője, Szvetlana Petrenko kijelentette, hogy a repülőgépen már a földbe csapódás után történt robbanás, zuhanás közben nem égett a jármű. Az orosz médiában megjelent szemtanúi beszámolók egy része szerint viszont már égett vagy füstölt az utasszállító, mielőtt becsapódott. A roncsok mintegy harminchektáros területen szóródtak szét, ennek hétfő kora délutánig átkutatott csaknem felén több mint négyszáz emberi maradványt és a jármű mintegy harminc darabját találták meg. Köztük volt a gép mindkét feketedoboza, az is, amely a pilóták üzenetváltásait és az is, amely a repülési adatokat rögzíti. Az állami légiforgalmi hivatal tájékoztatása szerint mindkét berendezés erősen megrongálódott, de feltehetően nem annyira, hogy ne lehessen kinyerni belőlük a szükséges információkat. Ez akkor derül ki, ha megkezdik a berendezések laboratóriumi vizsgálatát.

A Saratov Airlines (Szaratovszkije avialinyii) légitársaság Orszkba tartó An-148-as gépe vasárnap négy perccel a felszállás után eltűnt a radarernyőkről. Hatvanöt utasa – köztük három gyerek – és hatfős személyzete életét vesztette. A járaton a jelentések szerint három külföldi, azeri, illetve svájci állampolgár utazott. Az orosz áldozatok közül harmincöten az Orenburgi területen, tízen Moszkvában, négyen Szaratovban, hárman Szentpéterváron, a többiek pedig az ország más részein éltek.

A Kommerszant című gazdasági napilap szerint a szakértők jelenleg a hajtómű kigyulladását, a sebességmérő meghibásodását, a jegesedést és a pilóta hibáját tartják a legvalószínűbbnek a tragédia lehetséges okai közül. A terrortámadást a lap szerint nem sorolják ezek közé, de nem is vetették el véglegesen. Az áldozatok azonosítását Moszkvában végzik majd. Hozzátartozóiktól Orszkban hétfőn kezdik meg a mintavételt. Orszkban hétfőn gyásznapot tartanak, Moszkvában pedig a tragédia miatt törölték a hétfőre tervezett farsangi mulatságokat.

A Saratov Airlines felfüggesztette az An-148-as gépeinek üzemeltetését. A légitársaság szerint a szerencsétlenül járt utasszállító felszállás előtti vizsgálata nem állapított meg műszaki hibát. A vizsgálatba egyébként bekapcsolódik a géptípust kifejlesztő ukrán Antonov vállalat képviselője is. A katasztrófát szenvedett gépet licenc alapján az oroszországi Voronyezsben szerelték össze 2010-ben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.