Hónapokra le kellett állítani a BKV két vadonatúj elektromos buszát – közölte a Népszava megkeresésére a vállalat. A lap szerint a darabonként 170 millió forintért vásárolt C68E Modulo buszokat hónapokon át nem tudták forgalomba állítani műszaki alkalmatlanságuk miatt. A BKV 20 darabot vásárolt a Mabi Bus Kft. által gyártott elektromos buszokból, de a tartósan kivont példányokon kívül a többivel is akadt bajuk. A közlekedési cég azt nem árulta el, melyik jármű mennyi időt töltött kényszerpihenőn, de nem tagadták a bajokat; ahogy fogalmaztak: „Az átlagos idő az egyes járműveknél nagy szórást mutat.”
A meghibásodások miatt a BKV nem mindig tudja teljesíteni az elektromos buszok üzemeltetésére tett vállalásait, vagyis azt, hogy a húszból legalább 14 forgalomban legyen – írja a Népszava. A lapnak annyi konkrétumot sikerült megtudnia, hogy a típus legjellemzőbb hibái az ajtóműködéssel, az ablaktörlővel és az akkumulátorok töltöttségével kapcsolatosak.
A Közlekedő Tömeg Egyesület Facebook-oldalán egyébként kedden arról írt, hogy 20-ból mindössze 5 elektromos Evopro Modulo busz közlekedik. „A nem egész két évvel ezelőtt lényegesen a piaci ár fölött, 4 milliárd forintért, darabonként két dízel-csuklósbusz áráért vásárolt midi járművek már a kezdetektől alkalmatlannak bizonyultak az egész napi folyamatos üzemre, télen pedig rendszeresen alacsony a járművek rendelkezésre állása” – közölték. „Álláspontunk szerint a BKV-nak el kell állnia a szerződéstől, és vissza kell követelnie a buszok vételárát, akár bíróság úton is. A hírek szerint további buszok beszerzésére irányuló ajánlatot pedig határozottan el kell hogy utasítsa” – írták.