Írországban egyre több munkáltató ad fizetett szabadságot a mesterséges megtermékenyítésben részt vevő dolgozóknak
Írországban a mesterséges megtermékenyítés egyelőre csak a magánegészségügyi ellátásban érhető el, habár az ír kormány már vizsgálja az eljárás állami szintű biztosításának és finanszírozásának jogi hátterét. A magánellátásban az eljárás egyes ciklusai jelenleg hét-nyolcezer euróba (2,5–3 millió forintnak megfelelő összegbe) is kerülhetnek.
Írországban korábban csak a Vodafone és a Pinterest, mostantól – azonban még mindig csak harmadik ilyen vállalatként – már a német tulajdonú Lidl is fizetett szabadságot biztosít azoknak az írországi dolgozóinak, akik mesterséges megtermékenyítési eljárásban vesznek részt. Minden beültetés alkalmával két fizetett szabadnap jár, azaz a szabadnapok korlátozás nélkül igényelhetők az összes próbálkozás idejére.
Írországban évente tízezer asszisztált reprodukciós eljárást végeznek a magánklinikák, azonban sok ír nő külföldön végezteti el a beavatkozást.
Forrás: Worldnews.upexampaper.com
Korán-égetés miatt tört ki rendbontás a norvég szélsőségesek és az iszlamista ellentüntetők között
Újabb skandináv országban égettek Koránt a helyi szélsőséges csoportok: az „Állítsuk meg az iszlamizálódást Norvégiában” csoport szombat délután Sandefjord városában demonstrált. A tüntetés előtt a szervezet vezetője figyelmeztette a rendőrséget, hogy Koránt fognak égetni, ami egyébként nem ütközik törvénybe. A helyszínen megjelenő körülbelül 300–400 ellentüntető (köztük kisgyerekek) cipőket, köveket, vizes lufikat és tojásokat kezdtek átdobálni a kordonon, miközben azt kiabálták, hogy Allah akbar! A rendőrség a kibontakozó erőszak miatt – ellentétben az egy héttel korábbi svéd zavargásokkal – könnygázt vetett be, így meg tudta fékezni a tüntetőket. Személyi sérülés nem történt, de rendőrségi járművekben okoztak károkat a demonstrálók. A rendőrség több embert is őrizetbe vett az események kapcsán.
Forrás: NRK
Alattomos trükkel próbálják leplezni az infláció hatását az olasz termelők
Bár bizonyos termékek csomagolása és ára a régi, azonban a gyártók már egyre kevesebb adagot tesznek a dobozukba. Az olasz vásárlók könnyen eshetnek abba a csapdába, hogy bár ugyanannyit fizetnek egy adott termékért, mégis kevesebbet visznek belőle haza, mivel a gyártók csökkentették a csomagolás tartalmát.
Az olasz fogyasztóvédelmi egyesület egyre több termék esetében fedezi fel, hogy a gyártók kijátsszák a fogyasztókat, akik azt hiszik, hogy ugyanannyit fizetnek, mint korábban, azonban mégis sokkal könnyebb kosárral hagyják el a bevásárlóközpontokat. A tíz-húsz százalékos termékcsökkentés sokak számára fel sem tűnik. A termelők célja, hogy úgy tudjanak spórolni, hogy az a lehető leghosszabb ideig ne tűnjön fel a fogyasztónak. Azt a hamis benyomást keltik, hogy stabillá tették az árakat, hogy a vásárlók továbbra is a megszokott márkákat vásárolhassák. Az olasz fogyasztóvédelem pár nap alatt 104 településen jelentette a kereskedelmi visszaélést. Az angolszász területeken „shrinkinflation” névvel illetik a jelenséget, Olaszországban egyszerűen súlycsökkentésnek.
Forrás: Lastampa.it
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Havran Zoltán)