Veszélyes területté vált az Eiffel-torony környéke
Félnek a turisták Párizsban. Egyre több külföldi számol be arról, hogy az Eiffel-toronynál tett várva várt látogatását egy szokatlan érzés szőtte át, a félelemé, a fenyegetettségé. A torony előtt elterülő nagy szabad terület, a Champs-de-Mars-on ugyanis éjjel-nappal hemzsegnek a párizsi szuvenírekkel kereskedő árusok, alkoholt kínáló bódék, szerencsejátékosok és zsebtolvajok.
A CNews hírtelevíziónak nyilatkozó turisták fenyegetve érzik magukat. Bevallják, nem erre számítottak, bizarrnak találják a látványt és a Franciaország jelképének látogatása közben érzett félelmet is. Különösen veszélyessé válik a környék, ahogy leszáll az est. Egy francia nő szerint ugyanis a szeszes italokat árusító standoknál még az ott lézengő kiskorúak is vásárolhatnak alkoholt, senki sem ellenőrzi az árusokat.
Az Eiffel-toronynak helyet adó VII. kerület polgármestere, Rachida Dati egyenesen a Champs-de-Mars tér lezárását követeli a főváros vezetésétől a turisták és a franciák testi épségének és vagyontárgyainak védelméért.
Forrás: cnews.fr
Kevesebb sajtot esznek a franciák az infláció miatt
A francia sajtóban vágtázó inflációnak nevezett jelenség miatt a franciák egyre gyakrabban veszik fel főételeik közé a még mindig olcsó alapanyagnak tekinthető tésztát és a rizst, és lemondanak a népeledelnek számító sajtok, vörös húsok és a hal rendszeres fogyasztásáról. Sok francia családnál lekerült a bevásárló listáról az édesség és a sós snack is.
A NielsenIQ piackutató vállat friss adatai szerint ezzel egy időben egy másik új tendencia is egyértelműen érzékelhető az üzletekben. A francia fogyasztók már számokban mérhető módon fordulnak el a korábban preferált jobb minőségű – és egyben drágább – biotermékektől és a nagy élelmiszergyártók márkáitól is, helyettük egyre inkább az áruházláncok saját márkáit keresik. Azok közül is a közép- és alacsony árkategóriás, úgynevezett eco termékeket.
Számokban mérve, a nagynevű, prémium minőségű és árú márkáknál 3,4 százalékos visszaesést regisztráltak az év első negyedévében, a biotermékek vásárlása 4,9 százalékkal csökkent, míg a saját márkás, azon belül is a legolcsóbb eco termékek eladása 11 százalékkal nőtt Franciaországban.
Forrás: bfmtv.com