Tavaly kisfilmmel jelentkeztünk a téli bringázásról, ami most, most (!!!), MOST vált aktuálissá. Természetesen nem az a cél, hogy 15 centis pesti, külvárosi, falusi latyakban, tükörjégen, hóban is mindenképpen bringán üljünk, érdemes is átgondolni egy jó kis december vége előtti bérletvásárlást az áremelkedés előtt. De: nincs hó és jég egész télen, nem minden útpadka csúszik, sőt, megfelelő öltözködéssel a legkisebb napsugárral is igazi strandfeeling tud kialakulni pár perc bringázás alatt. Azonban a következő dolgokra a magam részéről mindenképpen figyelni fogok.
Ruházkodás: a szél hideg
Aki kerékpárra merészkedik mínuszokban is, tudja, hogy a mindig fújó, nyáron légkondinak is kiváló menetszél sem marad sajnos 20 Celsius fokos télire. Nem kell viszont teljes ruhatárcserére beruházni télen, az egész évben jó cuccok, illetve a polár ruházat teljesen jó ebben az időszakban. Három darab azonban legyen jó: térdünket védeni kell, amire kötelező télen a védőfelszerelés használata – okos ember más kárán tanul, a buta a sajátján sem. Ennél érezhetőbb a szél kezet és arcot érő hatása, előbbire érdemes egy jó kesztyűt beszerezni, hosszú évekre meg van oldva a téli biciklizés; rendben, hogy az ára nem versenyképes egy kínai pamuthányással, de hát nem is pamuthányás. Nyolc-tízezer közt már vannak végleges dolgok. Még egy: van egy olyan, hogy buff, ami voltaképp egy tető nélküli sapka, és beljebb kell húzni is annál a fejbe, egészen a sál magasságáig. Igen király egy ilyen, én sapkából alakítottam át a magamét, de lehet kapni boltban, úgy mondják, ahogy írom: buff! A maszkokról szintén írtunk tavaly, izgalmas kaland volt a kínálat feltérképezése.
Olajozott program
Magam – tisztítani még csak-csak, de – nem szívesen olajozom a kerékpáromat, mert egyrészt nem feltétlenül tudom, pontosan hova tegyek gépzsírt, meg aztán vannak nálam okosabbak is, akikre ezt a dolgot rábízzam – szerintem nem vagyok egyedül ebben. A boltokban a szakik jó fejek, nekik is érdekük, hogy minél többen akarjanak tekerni, nagyobb lesz az ő piacuk is... Azt kell még átgondolni, hogy a fékek vagy a váltók nem szorulnak-e revízióra a téli terhelés előtt.