Mindig örömhír, ha arról hallunk, elemelkedik a közlekedésfejlesztésről szóló párbeszéd a „buszsávban peckeskedő biciklisták” színvonalról. Márpedig a bringás szempontokat figyelembe venni igyekvő Magyar Kerékpárosklub (MK) a nyilvánosság segítségével kikaparta a lehetőséget, hogy – amint ez az első Tarlós-ciklusban már normális volt... – a kerékpárral közlekedőkről szóló szabályalkotási folyamatokban elmondhassák szakmai meglátásaikat.
Íme az a Facebookon posztolt fénykép, ami eljuttatta Tarlósékig a kerékpárosklubot (és ne becsüljük le Szentgyörgyvölgyi Péter V. és Riz Levente XVII. kerületi polgármesterek különböző vérmérsékletű bringás kiállását se):
Az első szakmai találkozásra a héten sor került, de szupertitkosként csak a főváros kezeli, Kürti Gáborék (MK) tesznek róla, hogy („a szó elszáll, írás megmarad”) részletes feljegyzések segítségével a nyilvánosság továbbra is értesüljön arról, mi történik.
A találkozón a kétkerekűek rögtön kaptak egy 15 pontba szedett tervet, melynek a tartalma bár jelentős azonosságot mutatott a fenti Tarlós-utasítással, távozáskor – biztos, ami sicher – le kellett adniuk.
A 15-ből 5 pontot a jövő héten rágnak át a felek: a BKK feldarabolása után a feladatokat átvevő Budapest Közút Zrt., a BKK, a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság, a Magyar Autóklub, az Autós Nagykoalíció és a Magyar Kerékpárosklub képviselői