A korábbiaktól merőben eltérő útvonalon, de idén is megszervezi a Magyar Kerékpárosklub az I bike Budapest elnevezésű kerékpáros felvonulást – tudta meg a Magyar Nemzet. Az integrált szemléletű közlekedésfejlesztés fontosságára felhívó „örömtekerést” április 22-én tartják, várhatóan több ezren indulnak délután 3 órakor a Tabánból, ahonnan az Erzsébet hídon át mennek Pestre.
Íme az útvonal:
Mint látható, a felvonulók az Erzsébet hídon kívül a Lánchidat, a Margit hidat és az Árpád hidat is érintik, ugyanígy az Alagutat és az Andrássy utat, és mindkét rakparti oldalt. Ennek az oka az, hogy a dunai átkelés szabályosan és biztonságosan szinte egyáltalán nincs megoldva Budapesten két keréken, illetve azt is el szeretnék érni, hogy a rakpartokon legyen lehetőség kerékpárral haladni. Pozitív példaként egyébként a Margit hídtól északra eső rakparti szakaszt már meg tudják említeni, de sürgető a gondolkodás a Lánchíd tengelye környékén, ugyanis a buszok dugóban állnak itt, a kerékpárosok pedig a gyalogosokat kerülgetik a járdán, és ez senkinek sem jó így.
– Cél felhívni a figyelmet, hogy gyerekektől idősekig bárki közlekedhessen biciklivel Budapesten – tudtuk meg a szervezőktől a vonulás mozgatórugójával kapcsolatban. Idén először a kisgyerekes családok részére rövidített útvonalú tekerés is lesz (15.30, a Liszt Ferenc tértől), illetve a célterületen, a Városligetben jótékonysági programok (használt, de jó állapotú alkatrészeket gyűjtenek, ezekből adománybicikliket épít a RideKálmán szerviz), piknik, zene és bringás portréfotózási lehetőség is lesz.
A Városliget megújítása kapcsán az I bike Budapest még az Olof Palme sétányt is „meg akarja menteni”.
Az eseményre hívó Facebook-esemény azzal is csábítja a kerékpározókat, hogy „több olyan pontot is érint, ahol tilos hétköznap kerékpározni”.
A korábbiakhoz hasonlóan bringaemeléssel ér véget az esemény a Városligetben.
A vonulást Hollandia új budapesti nagykövete, René van Hell indítja el. A németalföldi ország tizedik éve támogatja a magyarországi bringás fejlődést, segít megismerni azokat a megoldásokat, amelyeknek köszönhetően már több kerékpár van Hollandiában, mint ember.