Izgalmasan új Harangi Mária Székelyfonó-rendezése. A székely falu hangulatát megelevenítő házacska előterében szívszorítóan intim tér a kispad, ahol a Háziaszszony és a Kérő a Nagy Orrú Bolha hamis vádja miatt kénytelen elköszönni egymástól. Az elválás fájdalmát magas művészi szinten közvetíti Újvárosi Andrea altja, aminek sajnos nem elég átütő ellenpontja Ürmösi Imre baritonja. A Görög Ilona balladájában a lányát elengedni nem akaró anya és Bertalakiné harca a művészi teljesítményt tekintve a Görög Ilona édesanyját megformáló Újvárosi Andrea javára dől el. Az Erdélyből érkező Nagy Orrú Bolha nem mindenütt váltja be a hozzá fűzött reményeket: Böjtös Sándor baritonja mintha kevésbé lenne hajlékony .
Bartók Fából faragott királyfija meggyőzően színvonalas. A táncjáték népmesei motívuma Balázs Béla szerint allegóriává változik: a királyfi által készített, életre kelő fabáb nem más, mint a mű, a műalkotás megszemélyesítője. Azt közvetíti, hogy a mű időnként túlnő alkotóján, ez az, „amikor az asszonynak jobban tetszik a vers a költőnél, a kép a festőnél”. A táncszínpadon varázslatos könnyedséggel mozog a tündér szerepében Hanták Rita és a hercegében Svidró Viktor. Fabábként virtuóz teljesítményt nyújt Koncz Lóránt, akinek méltó partnere a királykisasszony Bogdán Petronella.
Gál Kinga: Az EP Patrióták frakciója szavazatával nem támogatja az új, Ursula von der Leyen vezette Európai Bizottságot