Különleges csemegének számít a magyar lemezpiacon Sümegi Eszter Szerelem, vér és tűz (Love Blood & Fire) címmel megjelent operaalbuma. Már csak azért is, mert Verdit, Puccinit és Wagnert egyszerre csak kevesen tudnak egyformán jól énekelni, stílusosan, hihetően és szépen csengő hangon, hangszínüket a szerep kívánalmaihoz igazítva. Sümegi Eszternél pedig ez a legtermészetesebb. Átéli szerepeit, a cselekmény folyamából kiragadott áriák közben megjeleníti az egész opera hangulatát. Olyan hatásosan megidézi a dalszínházak világát már az első ütemekben is, hogy azonnal nagy kedvet csinál a teljes mű meghallgatásához.
A művésznő a CD-t Verdi-válogatással indítja: A végzet hatalmában és A trubadúrban Leonóraként, az Otellóban Desdemonaként és az Aida címszerepében hallhatjuk. Egyik legszebb pillanata a lemeznek Desdemona mélyen átélt Ave Maria kezdetű imája. Verdi után két Puccini-részletet hallunk, a Pillangókisasszony és Tosca egy-egy áriáját, majd Catalani La Wally című operájából a címszereplő ismert elsőfelvonásbeli áriáját. A lemez Wagnerrel zárul a Tannhäuser Elisabethjének, majd A bolygó hollandi Sentájának szerepében.
A lemezen az énekesnőt a MÁV Szimfonikus Zenekar kíséri Dénes István karmester vezényletével. Az albumon közreműködik három magyar operaénekes is: Lukács László bariton, aki A bolygó hollandi címszerepét alakítja a Sentával közös duettben – ő az egyetlen, akinek énekét hosszabban élvezhetjük –, Gál Erika, akinek csak néhány ütemnyi szerep jut Verdi Otellójának Emiliájaként, valamint Szabó Ferenc, aki Ruizt alakítja egy rövid megszólalás erejéig A trubadúr című Verdi-operában. Az album nemcsak hanganyaga miatt vonzó, a külső borító is jól sikerült. A kihajtható kartontok színvilága kifejezetten találó az áriák és a cím sugallta hangulathoz.
(Sümegi Eszter: Love Blood & Fire, Convention Budapest Classics, 2003.)
Megerősíti a kormány a kis és közepes cégeket - ez a jövő évi költségvetés egyik célja