Az árulás és hűség képei

2005. 10. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bal keze még megfeszítve. A jobb karját már a feltámadás átszellemültségével tárja az ég felé Gömbös László szobrászművész fa Krisztusa. Szemben vele a falon a Paradicsom tárul a néző elé Marosfalvy Antal festőművész A tudás fája című képéről. Bíró Ildikó, a józsefvárosi Polgárok Házának művészeti vezetője kedden este köszöntötte a két képzőművész közös tárlatának nézőit. Az 1956-os forradalom eszméi előtt tisztelgő kiállítás november 4-ig látogatható.
Jankovics Marcell filmrendező tárlatvezetésében fölhívta a figyelmet arra, a jó művek ismérve, hogy a konkrétumokon túl örökérvényűen szólítják meg az embert. Marosfalvy Antal festőművész egymás mellett álló fűzfás képei különleges formájukkal finoman utalnak az 1956-os lyukas zászlóra, de a megfeszített Megváltóra is. Mindegyik fából újabb és újabb friss hajtások nőnek. Ahogy az országot is újra és újra keresztre feszíti a kommunizmus, de aztán mindig újjáéled és föltámad, reményeink szerint a közeljövőben is. A festő az áruló Káin motívumának többszöri ábrázolásával utal arra, hogy a testvérgyilkos Káin és a tiszta áldozat, Ábel is örökre velünk van. Ugyanezt az örökös ellentétet Gömbös László szobrászművész a sátánian durva, pisztolyos ávósnő és a forradalom angyala, az ártatlanul kivégzett orvostanhallgató, Tóth Ilona szobrával ábrázolja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.