Hírverés általában a nagyszabású, minél több muzsikust felsorakoztató koncerteknek jár, a kamaraestek pedig gyakran rejtve maradnak a nagyközönség előtt, noha sokszor igazi zenei csemegét kínálnak. A Pannónia Fúvósötös – B. Molnár Krisztina, Rácz Ottó, Demeter Tibor, Kovács Gergely, Olajos György – szerda esti hangversenye is ilyen volt: Mozart és Csajkovszkij mellett három kortárs művet szólaltattak meg, köztük egyet ősbemutatóként.
Sajátos hangulat áradt az előadásból, s ez a közönséget is megérintette. Két mű, Csajkovszkij Őszi dala és Vajda János erre az alkalomra komponált Altatódala ugyanis a rádiózenekar márciusban elhunyt fuvolaművésze, Hegedűs Mónika emlékére hangzott el. Az Őszi dal után a taps is elmaradt, meghitt csend köszönte meg az előadást, a Vajda-ősbemutató fuvolaszólama pedig fájdalmas, szárnyaló dallamaiban megidézte az eltávozott kolléganő emlékét. A műsort kezdő Mozart F-moll fantázia szintén nem tartozik a könnyed darabok közé, s ezt a fúvós átirat csak kiemeli, a súlyt azonban fokozatosan oldották fel a három utolsó művel. Orbán György és Pánczél Tamás fúvósötöse más hangulatot teremtett, s előkészítette a már kifejezetten tréfás befejezést: Csajkovszkij népszerű Humoreszkjének fúvós átiratát.
Átiratoknál mindig kérdés, van-e létjogosultságuk az eredeti hangszerelés mellett. A szerdai koncerten azonban kifejezetten úgy tűnt, többet mutatott meg az ismert darabokból a Pannónia Fúvósötös. Előtűntek olyan szólamok, amelyekre eddig talán nem is figyeltünk, s megjelentek olyan apró dinamikai árnyalások, amelyek kiemelték a mű karakterét. Ehhez persze a felkészült, virtuóz tudás mellett érzelmek is kellenek, s ez bőven áradt a fúvósötös zenéjéből.
(A Pannónia Fúvósötös hangversenye, május 4., 18.00, Magyar Rádió 22-es stúdió.)
Nyoma veszett egy 16 éves ukrán lánynak Budapesten