Bartók és Britten műveiből állította össze műsorát Mali Emese zongora- és Rohmann Ditta csellóművész, akik az MTA dísztermében lépnek pódiumra ma este fél nyolckor a fiatal művészeket bemutató Ígéret című hangversenysorozat következő előadásán. A két fiatal művésznő nevét eddig is gyakran hallhattuk egymás mellett: már négy éve rendszeresen koncerteznek együtt. Korábban szinte kizárólag kamaraműveket játszottak közös műsoraikban, mostanában azonban ezeket szólódarabokkal színesítik.
Bartók és Britten egymás mellé állítása természetesen szándékos. A 125 éve született magyar zeneóriás jubileuma hazánkban, ha nem is megfelelő súllyal, de azért eljutott a köztudatba. Brittenről azonban keveset tudunk, arról pedig, hogy halálának harmincadik évfordulójához érkeztünk, szinte semmit sem hallani. Britten kamaraművei jóformán egyáltalán nem szerepelnek a magyar hangversenykínálatban, neve hazánkban elsősorban a közelmúltban bemutatott két operája kapcsán vált ismertté.
Mali Emese és Rohmann Ditta nemcsak a kettős évforduló miatt döntött a két szerző egy estén való megszólaltatása mellett, hanem azért, mert számos kapcsolatot fedeztek fel a két szerző zenei világa között. Mint mondják, Britten műveiben bizonyos helyeken Bartók hatása érezhető. A hangverseny első felében szólalnak meg a szólóművek: Britten op. 72-es gordonkaszvitje, Bartók op. 14-es zongoraszvitje, valamint a Két román tánc, a műsor második felében pedig mindkét szerzőtől egy-egy cselló-zongora mű csendül fel, Bartók eredetileg hegedűre készült 1. rapszódiájának csellóátirata és Britten gordonka-zongora szonátája.
Hozzád nyúlt a Péter? Fizikailag bántott - leleplező hangfelvétel Magyar Péterről