Ha még tizenöt év múlva is beszélünk a műről, akkor talán megmarad, mondta az István, a király 1983-as bemutatójának ötéves évfordulóján Bródy János, most pedig már a huszonöt éves jubileumra készülünk – kezdte a Zikkurat és a közszolgálati tévé közös, A Társulat című, nyilvános szereplőválogatásának sajtótájékoztatóját Rosta Mária producer. A saját ötletekből, saját gyártásban készülő televíziós sorozat hamarosan útjára indul. Augusztus 20-án láthatjuk az első, bevezető adást, szeptember 4-től pedig az elődöntők felvételeit tekinthetjük meg. A műsort máris nagy figyelem kíséri: a www.tarsulat.hu oldalt hatszázezren látogatták, és rengetegen szavaztak az elődöntősökre. A honlapon a zsűri által meghallgatott összes versenyző produkciójába belehallgathatunk. A válogatásnak máris rengeteg a hozadéka: megtalálták az egyetlen férfi szopránt, a jelentkezők között pedig 12 évestől 71 évesig számos igazi tehetség akadt.
A Társulat egészen más, mint a Megasztár típusú vetélkedők. Itt egy zenés színitársulatot keresnek, nem egy győztest, hanem karaktereket, szerepekhez illő egyéniségeket választanak majd ki. A zsűri is ennek megfelelően állt össze: feje a rendező, Szikora János, ő hozza meg a végső döntést, meghallgatva kollégái – Alföldi Róbert művészeti vezető, Szulák Andrea előadóművész, Keveházi Krisztina koreográfus, Kocsák Tibor zenei rendező és Lévai Balázs kreatív vezető – véleményét. Az adások sem olyanok lesznek, mint a hagyományos zenei vetélkedők, a versenyzőknek az októberi középdöntőkben dráma-, ének-, mozgásoktatás egyaránt része lesz a teljesítendő feladatnak, majd a tizenkét élőben sugárzott tavaszi döntő során jelmezben, díszlettel, valódi színpadon mutathatják meg alkalmasságukat. Itt a magyar és a nemzetközi musicalirodalom karakterükhöz illő részleteit éneklik.
A szereplőválogatás tétje a jövő évi jubileumi előadáson való szereplés a Papp László Budapest Sportarénában. Az ebből készülő filmet 2008. augusztus 20-án sugározza majd az m1. Az előadást augusztusban Szegeden, 2008. december végén, a koronázás évfordulóján pedig Debrecenben is bemutatják. A produkció teljes költségvetése az előadásokkal és a filmmel együtt kereken egymilliárd forint, ennek negyedét a közszolgálati tévé állja, a többit szponzorok adják, többek között a Vodafone, amely első ízben támogat hazai terméket.
Napi balfék: Bud Spencer tanácsai a diszkójampinak