Szinte hihetetlen, hogy a 78 éves Woody Allen töretlen vehemenciával forgatja újabb és újabb filmjeit, ráadásul az utóbbi években már a kasszáknál is kiemelkedően képes teljesíteni. A mostani, Blue Jasmine című drámája például az ügyes marketingkampánynak és a tudatos forgalmazási stratégiának köszönhetően amerikai csúcsokat dönget – már Woody Allen életművében persze. A Blue Jasmine-ban Woody csak a kamerák mögött dolgozott, a főszerepeket pedig meghagyta a szépséges Cate Blanchettnek és Alec Baldwinnak. Előbbi játssza a címszereplő Jasmine-t, akinek elegáns és irigyelt New York-i élete egyszeriben atomjaira esik szét: és ha a válás még nem lenne elegendő számára, odaköltözik San Franciscóban élő testvéréhez. A jómódból a prolilétbe nehéz visszazökkenni, ráadásul a testvérek nem is lehetnének különbözőbbek, ami alkalmat ad néhány humoros szituációra is. Cate Blanchett Oscarra kacsingat, amihez az ebben mindig jó Woody Allen kiváló segítség lehet. Woody Allen for president!
A nyolcvanon túli olasz Taviani-testvérpár egy rabgondozó programon fellelkesülve a rácsok mögé vitte, és rabokkal játszatta el Shakespeare Julius Caesarját, és ezzel a merész ambícióval egyúttal nemcsak legjobb, és legeredetibb filmjét készítette el, de frappánsabb lezárást nem is találhattak volna karrierjüknek. A tavaly Berlinben Arany Medvét és az ökumenikus zsűri díját elnyerő Cézárnak meg kell halnia önmagában nem nóvum, ám az az erő és emóció, amely összefogja a Cézárnak meg kell halniát a ritka mozgóképes csúcspillanatok egyike. Kritikánk a filmről itt olvasható.
Gasztronómia és szerelem keveredik az Asztal két főre című spanyol moziban, ami jó konstelláció lehet az érzelmek kedvelői számára. A sztori szerint a világ legmenőbb éttermébe foglal egy évre előre egy asztalt egy pár, ám mire elérkezik a nagy nap, a pár már nincs együtt, az étterem pedig a csúcson éppen bezárni készül. Az utolsó nyitva tartás mindenképpen különleges alkalomnak ígérkezik, de a két fiatal nem ezért dönt mégis úgy, hogy erre az alkalomra ismét egy asztalhoz ülnek. Az Asztal két főre a különleges ételcsodák mellett Stephen Rea és Fionnula Flanagan vendégszereplését is tartogatja a nézők számára.
A végzet ereklyéi – Csontváros
Nem először írom le idén, hogy az Alkonyat sikere óta Hollywood vég nélkül bújja a tiniknek szóló bestsellereket és keresi a következő filmsikert, amit sorozattá fejleszthet. A Lenyűgöző teremtmények a jelek szerint kudarcot vallott ebben a küldetésben, és egyelőre nem robban fel a közösségi média A végzet ereklyéi – Csontváros kapcsán sem. Ebben a filmben egy tini megtudja, hogy édesanyja tulajdonképpen árnyékvadász, és a képességeit ő is örökölte, vagyis látja a démonokat. Be is áll hát démonvadásznak, mert irtanivaló bőven van New Yorkban. És ha a démonok nem lennének elegendőek, ismét jut vérfarkasból és vámpírból is a történetbe.
Nem első alkalommal esik meg Hollywoodban, hogy két stúdió egymásnak feszül és rövid időn belül két hasonló témájú filmet dob a piacra. A közelmúltban ez történt az Armageddon–Deep Impact párossal is, és most valami hasonló játszódott le a Támadás a Fehér Ház ellen és Az elnök végveszélyben filmekkel. Mindkét akciómozi lényege, hogy az USA elnöke veszélybe kerül, a Fehér Ház romhalmazzá válik, s valahogy mindössze egyetlen ügynök tud segíteni a bajbajutott világvezetőn. A hamarabb bemutatott Támadás a Fehér Ház ellen kisebb befektetéssel (70 millió dollár) és Gerald Butlerrel takaros sikert ért el, Az elnök végveszélyben viszont mamutköltségvetéssel (150 millió dollár), és az akciófilmguru Roland Emmerich dirigálása mellett készült. Ráadásul napjaink legkurrensebb sikergyárosa, Channing Tatum és az Oscar-díjas Jamie Foxx játssza benne a főszerepet. Utóbbi az elnök, akivel Tatum olyasféle akciópáros lesz, mint Bruce Willis és Samuel L. Jackson a Die Hard - Az élet mindig drága esetében. Nagy robbanások, látványos akciójelenetek próbálnak minket rávenni arra, hogy megnézzük ugyanazt még egyszer.
Ebben a nem túl bonyolult, korhatáros tinivígjátékban egy gimis lány érettségije után rájön, hogy mennyi mindenről maradt le strébersége miatt a középiskolában, és összeállít egy listát a főiskola előtti kötelező teendőiről. Közöttük van elmaradhatatlanul szüzessége elvesztése is. A CBS tévécsatorna 2007-ben alapított mozigyártási részlege ismét egy ritka alacsony költségvetésű filmet készített ismeretlen színészekkel, amely garantáltan visszahozza az árát. Üzleti modellként elismerésre méltó a többek között Lazacfogás Jemenben, A fekete ruhás nő és A hét pszichopata és a Si-cu legyártásáért felelős cég működése, a Kamatylista azonban kevésbé esélyes arra, hogy felkerüljön a dicsőséglistára.