Több mint hétezer pályázat közül nyerte el a 24 tagú nemzetközi zsűri tetszését a Zeneakadémia arculata, egyebek között a programmagazin, az egyestés műsorfüzetek, a névjegyek, valamint a logócsalád. A kommunikációs dizájnverseny corporate identity elnevezésű kategóriájában a világ zenei intézményei közül egyedül a Zeneakadémia érdemelte ki a Red Dotot, a díjat október végén adják át Berlinben.
A Zeneakadémia új arculatát az Allison-csoport közreműködésével készítették el, a koncepció alapja a Liszt Ferenc téri épület építészeti öröksége, motívumkincse, ikonográfiája, filozófiája, a századforduló budapesti szecessziója volt. A logó a nagyterem mennyezeti babérjából font körkoszorú a közepébe helyezett lanttal, valamint a legmodernebb betűtípussal szedett névből szerveződő egység. Az arany árnyalatait használó alaplogó a hagyomány és az integrált intézményi dualitás erős progresszivitását tükrözi. A végeredmény a külföld számára is azonnal azonosítható, markáns identitású vizuális jelrendszer lett, amely a kiadványokban is megjelenik. A portfólió fő pillére az új honlap mellett a koncertmagazin, amely a részletes koncertismertetések mellett interjúkat, portrékat és tárca-esszéket közöl. A prémiummagazinnal szemben az újrahasznosított papírra nyomtatott havi műsornaptár csak a praktikus információkat tartalmazza. A Zeneakadémia – szintén környezetbarát papírra nyomtatott – egyestés koncertismertetői teljességgel egyedinek számítanak a nemzetközi koncertéletben, jegyezte meg a kommunikációs igazgató.
A kiadványokat, a honlapot és a hirdetésportfóliót egységbe foglalja a Zeneakadémia színvilága. Az arculatot meghatározó, egyben a komolyzenét jelző ciánkék, az egyetemi események mélykékje, az opera aranya, a dzsessz izzó vöröse, a népzene vidám napsárgája és a jövő nemzedékeinek szóló programok zöldje azonnal felismerhető színkódrendszerré áll össze.
A Red Dot Design Awardot 1954-ben adták át először ipari formatervezők részére, a kommunikációs dizájn díja 1993 óta létezik. Három kategóriában ítélik oda: külön díjazzák a formatervezést, a termékdizájnt és a kommunikációs dizájnt. Idén a több mint hatvan országból – Algériától az Amerikai Egyesült Államokon és Nepálon át Fehéroroszországig – érkezett 7096 projektből 569 kapott valamilyen elismerést. A corporate identity kategóriában 63-at talált érdemesnek „piros pontra” a zsűri – olvasható a Zeneakadémia összegzésében.
Magyarország eddig kétszer érdemelte ki kommunikációs kategóriában a díjat. 2011-ben az Izraeli Kulturális Intézet arculatát, 2012-ben pedig a Kassák Múzeumét értékelte ilyen elismeréssel a zsűri. A termékdizájn-kategóriában a Co & Co Designcommunication képviselői háromszor vehették át a díjat. Idén márciusban a Nosiboo névre keresztelt orrporszívóval nyerték el az orvosi dizájn kategóriájának kitüntetését, tavaly egy különleges sóinhalátor készülékkel nyerte le a legrangosabb elismerést a termékkategóriában, olyan márkákkal együtt, mint az Apple, a Bosch, a Braun, a Bang & Olufsen, a Nike, a Hilti, a Nikon, az LG, a Sharp, a BMW és az Audi. A Dry Salt Inhaler egy innovatív, ergonomikus, hordozható egészségügyi termék, amely biokompatibilis műanyagból készült, alkalmas gyógyászati használatra, és csak természetes sókristályokat tartalmaz. Két évvel ezelőtt a Cocodice fejlesztőjátékért ítélték oda a legrangosabb elismerést a társaságnak. A név Corner-Contact Dice, azaz sarokkapcsolati dobókocka kifejezésre utal, és lényegében egy logikai rendszer új generációs dobókockákkal. A Cocodice esetében a kocka értékei nem a lapokon, hanem a szélein helyezkednek el, ezáltal a legtöbb logikai játék alapkoncepcióját, az építő- és játékelemek egymásra hatását valósítja meg az éleken és a sarkokon.