Újabb világraszóló magyar dizájnsiker

A világ egyik legrangosabb szakmai elismerésének számító Red Dot dizájndíjat nyerte a Zeneakadémia arculata.

son
2014. 09. 03. 11:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több mint hétezer pályázat közül nyerte el a 24 tagú nemzetközi zsűri tetszését a Zeneakadémia arculata, egyebek között a programmagazin, az egyestés műsorfüzetek, a névjegyek, valamint a logócsalád. A kommunikációs dizájnverseny corporate identity elnevezésű kategóriájában a világ zenei intézményei közül egyedül a Zeneakadémia érdemelte ki a Red Dotot, a díjat október végén adják át Berlinben.

A Zeneakadémia új arculatát az Allison-csoport közreműködésével készítették el, a koncepció alapja a Liszt Ferenc téri épület építészeti öröksége, motívumkincse, ikonográfiája, filozófiája, a századforduló budapesti szecessziója volt. A logó a nagyterem mennyezeti babérjából font körkoszorú a közepébe helyezett lanttal, valamint a legmodernebb betűtípussal szedett névből szerveződő egység. Az arany árnyalatait használó alaplogó a hagyomány és az integrált intézményi dualitás erős progresszivitását tükrözi. A végeredmény a külföld számára is azonnal azonosítható, markáns identitású vizuális jelrendszer lett, amely a kiadványokban is megjelenik. A portfólió fő pillére az új honlap mellett a koncertmagazin, amely a részletes koncertismertetések mellett interjúkat, portrékat és tárca-esszéket közöl. A prémiummagazinnal szemben az újrahasznosított papírra nyomtatott havi műsornaptár csak a praktikus információkat tartalmazza. A Zeneakadémia – szintén környezetbarát papírra nyomtatott – egyestés koncertismertetői teljességgel egyedinek számítanak a nemzetközi koncertéletben, jegyezte meg a kommunikációs igazgató.

A kiadványokat, a honlapot és a hirdetésportfóliót egységbe foglalja a Zeneakadémia színvilága. Az arculatot meghatározó, egyben a komolyzenét jelző ciánkék, az egyetemi események mélykékje, az opera aranya, a dzsessz izzó vöröse, a népzene vidám napsárgája és a jövő nemzedékeinek szóló programok zöldje azonnal felismerhető színkódrendszerré áll össze.

A Red Dot Design Awardot 1954-ben adták át először ipari formatervezők részére, a kommunikációs dizájn díja 1993 óta létezik. Három kategóriában ítélik oda: külön díjazzák a formatervezést, a termékdizájnt és a kommunikációs dizájnt. Idén a több mint hatvan országból – Algériától az Amerikai Egyesült Államokon és Nepálon át Fehéroroszországig – érkezett 7096 projektből 569 kapott valamilyen elismerést. A corporate identity kategóriában 63-at talált érdemesnek „piros pontra” a zsűri – olvasható a Zeneakadémia összegzésében.

Magyarország eddig kétszer érdemelte ki kommunikációs kategóriában a díjat. 2011-ben az Izraeli Kulturális Intézet arculatát, 2012-ben pedig a Kassák Múzeumét értékelte ilyen elismeréssel a zsűri. A termékdizájn-kategóriában a Co & Co Designcommunication képviselői háromszor vehették át a díjat. Idén márciusban a Nosiboo névre keresztelt orrporszívóval nyerték el az orvosi dizájn kategóriájának kitüntetését, tavaly egy különleges sóinhalátor készülékkel nyerte le a legrangosabb elismerést a termékkategóriában, olyan márkákkal együtt, mint az Apple, a Bosch, a Braun, a Bang & Olufsen, a Nike, a Hilti, a Nikon, az LG, a Sharp, a BMW és az Audi. A Dry Salt Inhaler egy innovatív, ergonomikus, hordozható egészségügyi termék, amely biokompatibilis műanyagból készült, alkalmas gyógyászati használatra, és csak természetes sókristályokat tartalmaz. Két évvel ezelőtt a Cocodice fejlesztőjátékért ítélték oda a legrangosabb elismerést a társaságnak. A név Corner-Contact Dice, azaz sarokkapcsolati dobókocka kifejezésre utal, és lényegében egy logikai rendszer új generációs dobókockákkal. A Cocodice esetében a kocka értékei nem a lapokon, hanem a szélein helyezkednek el, ezáltal a legtöbb logikai játék alapkoncepcióját, az építő- és játékelemek egymásra hatását valósítja meg az éleken és a sarkokon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.