Offenbach Orfeusz az alvilágban című örökzöld művét viszi színre félig szcenírozott formában Káel Csaba, aki a Budafoki Dohnányi Zenekar előadásában a Müpa színpadára álmodta meg a rendezést. Szombat este fél nyolckor a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben Hollerung Gábor vezényletével szólal meg a szatirikus Orfeusz-operett, az 1858-ban bemutatott darab, amely fülbemászó dallamaival máig közkedvelt, ráadásul aktuális is.
Ugyanis görbe tükröt tart a közönség elé azzal, hogy a műben megjelenik a mai értelemben vett nyilvánosság, a közvélemény és annak egyre inkább mindent meghatározó szerepe – ezt ezúttal a kiváló Wiedemann Bernadett személyesíti meg. Orfeuszt László Boldizsár, Euridikét Bucsi Annamária, Jupitert Szegedi Csaba, Plútót Horváth István, Styx Jankót Gábor Géza, Dianát Miksch Adrienn, Vénuszt Szakács Ildikó, Cupidót Csereklyei Andrea, Merkúrt Kálmán László énekli, a műsorvezető pedig Bakos-Kiss Gábor lesz. Az előadásban a Nemzeti Énekkar művészeit és a Venekei Művek táncosait láthatjuk. A félig szcenírozott bemutató koreográfusa Venekei Marianna, a díszleteket Szendrényi Éva, a jelmezeket Németh Anikó, a Manier tervezője készítette.
Mendelssohn Éliásával folytatódik szintén szombaton a Zuglói Filharmónia Gaudeamus-bérlete, az idén hatvanéves zenekar Alexander Mayer vezényletével szólaltatja meg a nagyszabású oratóriumot délután fél négykor a Zeneakadémia Nagytermében. Az Illés prófétáról szóló ószövetségi történetet feldolgozó oratórium – sokak szerint egyenesen a romantika egyik legjobb oratorikus műve – szólóit Geszthy Veronika, Megyesi Schwartz Lúcia, Megyesi Zoltán és Kovács István énekli, az előadásban a Szent István Király Oratóriumkórus is közreműködik. A darab egyik különlegessége, hogy szövegét maga Mendelssohn válogatta a Biblia különböző könyveiből.