Hannabi, avagy a bútorban testet öltött nyugalom

A Rácz Anikó által 2010-ben alapított Hannabi az egyik legizgalmasabb hazai bútormárka.

Son
2015. 07. 11. 7:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Hannabi márka megálmodója tíz év belsőépítészi és hat év bútortervezési tapasztalattal a háta mögött alapította meg saját vállalkozását 2010-ben. A testméretekhez igazított, közép és felső közép kategóriás kárpitos ülőbútorokat, elsősorban kanapékat és a közvetlen környezetükben lévő tárgyakat kínálnak. A progresszív termékszemlélet hagyományos kivitelezési megoldásokkal párosul – ez a Hannabi esszenciája.

Az első évek a termékfejlesztésről és a technológiai megalapozásról szólt, arról, hogy megtalálják a minőségi szempontoknak megfelelő gyártókat. Olyanokat, akiknek nemcsak a lehetőségük adott arra, hogy fejlődjenek, de megvan bennük a szándék is. A gyártást és a kárpitozást egy Békés megyei műhelyben végzik.

– A brand elindításának talán egyik legfőbb oka volt, hogy hiszünk a kis, családi vállalkozások erejében, munkájában. Ez összevágott azzal, ahogyan a kanapéról gondolkodom. Sokkal interaktívabb, személyesebb bútor, mint ami a nagykereskedelmi forgalomban kapható tárgyakról elmondható. Sok időt töltünk el rajta, terjedelme és funkciója miatt meghatározó szerepet tölt be a térben. Egy bútor önmagában nem tud értéket képviselni, csak ha a környezetében megtalálja a helyét. A sorozatgyártás miatt azonban elég kötöttek a választási lehetőségek, szinte reménytelen megtalálni a lakásokba, a vásárlók elvárásaihoz igazán passzoló darabot. Mi a rugalmasságra törekszünk: minden kanapénk egy minimum és egy maximum méret között centiméterre pontosan beilleszthető a kívánt helyre úgy, hogy az ergonómiai feltételek és a formai szépség ne sérüljön. Bár élethosszig tartó bútorokról van szó, de a textilek variálhatóságával és a kiegészítők által bármikor fel lehet frissíteni őket – mondja Rácz Anikó tervező, a márka alapítója, aki az első pillanattól kezdve szívesen működik együtt más hazai tervezővel, mert úgy véli, ettől válik a Hannabi története kerekké, színessé.

Kodolányi Gábor dohányzóasztalokkal egészítette ki a kínálatot, Tomcsányi Dóri és Vass Éva divattervező a Women From Earth fotelhez készített egyedi huzatokat, Söptei Eszter térbeli, geometrikus formák különböző összekapcsolásával kialakított textilformáira alapozva pedig a sokoldalú mobilkanapé-rendszerhez, Box modellhez készültek kiegészítők. A tervek szerint a jövőben a Plié by Atelier csapatával és Vidó Nórival is készítenének közös kollekciót.

A Hannabi bútorok magukban őrzik a hagyományokat, klasszikusak mégis nagyon maiak, finom vonalvezetés, letisztultság, a textil és a fa kettőse jellemzi őket, de sziluettként néha ott van a fém is. Időtlenek: a családdal együtt tudnak megöregedni, az évek múlásával sem nyernek más értelmet. Végtelen nyugalom árad belőlük, és mégis játékosak, hisz a kanapén lévő textileket is szeretnék kiemelni a lefeszített keretszerkezetből. Mozgó anyagokkal, egyszerű printelt felületekkel szeretnék még különlegesebbé tenni a bútorokat.

Tavasszal, az ötéves születésnap kapcsán egy különleges szőnyegkollekciót mutattak be, ezzel teljessé vált a Hannabi termékpalettája. – A japán művészet számomra mindig nagyon komoly tájékozódási pont volt, épp az időtlensége miatt. A Fresh Mind kollekció visszhang arra a problémára, hogy mennyire távolodhatunk el a természettől, a gyökereinktől úgy, hogy ez komolyabb sérüléseket okozna egy személy, egy család, egy közösség életében. Az egyensúlykeresés volt a vezérfonal a tervezésnél, a harmóniát kerestem. A várost és vidéket, a progresszivitás és a tradíciót állítottam egymással szembe. A Nana szőnyegek ihletője az egymás mellé fektetett japán tatamik jellegzetes képe, azok 2/1 aránya, de a gésák öltözetéből is inspirálódtam. Olyan tradicionális alapszakmákat is szeretnénk megmutatni, amely nem feltétlenül modern, progresszív termékeket készítenek. A kortalanul szép gyapjúszőnyegeket egy dél-magyarországi családi vállalkozás készíti – részletezi a tervező.

A Hannabinak egyre nagyobb elismertsége van: a Position Collective-val együtt rendezhették be a felújított bécsi ENSZ-székház egyik kávézóját, de az egyik amerikai gyorsétteremlánc hazai üzletébe is terveznek bútorokat. Több ízben állíthattak ki a londoni Designjunction vásáron és a Pulse Londonon is.

A tavalyi év második felében pedig már minden összeállt ahhoz, hogy a Hannabi a nemzetközi piacra is kiléphessen. – A személyesség, a családi vállalkozásokkal való együttműködés számunkra mindennél fontosabb. Megvannak a saját léptékeink. Ahhoz, hogy működővé tudjuk tenni a céget, nem kell az egész világban gondolkodnunk. Európai és főleg a hazánkhoz közeli országokban szeretnénk a márkát elérhetővé tenni, hisz így élő kapcsolatot tudunk ápolni a megrendelőinkkel – fogalmaz Rácz Anikó.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.