Mindig van jobb, ha nem is különb

Mikor a filmet adaptálják színpadra: a Mindent Éváról című karriertörténet hat Oscar-díjat kapott egykor.

Makrai Sonja
2015. 09. 14. 12:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Római vakáció adaptációja után Pelsőczy Réka újabb filmtörténeti remeket vett a kezei közé. Margo Channing (Hernádi Judit) a Broadway egyik legfelkapottabb női színésze, aki képtelen megbékélni az öregedés gondolatával, állandóan attól retteg, hogy fiatalabb, színházi rendező párja egyszer ráun. Ekkor toppan be az életébe a fiatal, hamvas szépségű Eva Harrington (Kovács Patrícia), aki a művész legnagyobb rajongójának adja ki magát.

Margo gyanútlanul szárnyai alá veszi a szerény, szolgálatkész lányt, akinek támaszává szeretne váli, de Eva szép lassan átveszi az irányítást. A szende álarc mögött egy sérült lelkű, hazugságokból felépített életet élő nő rejlik, aki Margo életét magáénak akarja. Elveszi a szerepét, szerelmét is megpróbálja behálózni, igaz sikertelenül. Hazugságai nem maradhatnak rejtve, az önmagát ajnározó, alattomos színikritikus (Mészáros Máté) zsarolásának áldozata lesz. De hát valamit valamiért. A zárókép is azt igazolja: mindig van jobb. Ahogy Margót, úgy Evát is letaszíthatja a trónról egy fiatal, lelkes leányzó, aki céljai érdekében bármit képes füllenteni.

A Mindent Éváról témája sok minden miatt lehet aktuális: az elvakult rajongás, a más élete utáni vágyódás, a kirakatlét napjainkban is sok fiatal lelket betegít meg, ugyanúgy, ahogy az öregedést is sokan képtelenek elfogadni. Az érvényesüléshez vezető út pedig sok helyütt hazugságokkal van kikövezve. Fajsúlyos problémák ezek, a Mindent Éváról című darab mégsem törekszik kőkemény moralizáslára, csak lazán, humorosan kapargatja a felszínt.

Pelsőczy Réka rendezésének legnagyobb problémája, hogy a két és fél órás hossz ellenére az egyes szereplők indíttatása nincs eléggé kidolgozva, a jellemábrázolások is sok helyen töredezettek. Izgalmas viszont a színpadkép: az egész történet egy színházi öltözőben zajlik, egyes jeleneteket az öltözőtükrök mögött játszanak egymásra.

Hernádi Judit a vérbő humora ellenére is méltósággal létezik a színpadon, egy-egy tekintetében, rezdülésében megrendítően érhető tetten az öregedő díva vívódása. Kovács Patríciának nehéz dolga van Eva kettősségének felépítésével, a lány sötét oldalát jobban érti. Szikszai Rémusz nagyvilági rendezője minden szempontból a helyén van. Mészáros Máté zseniálisan hozza a hidegvérű és végtelenül cinikus zsurnalisztát, s Bercsényi Péter transzvesztita öltöztetője, Madárka is üdítő jelenség.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.