– Tavaly nyáron már járt Magyarországon a Virtuózok koncertjén. Mi volt a benyomása a fiatal zenészekről és magáról a versenyről?
– Nagyon kevés olyan ország van, ahol a tehetséges gyerekek teljes támogatást kapnak a klasszikus zene tanulásához, és a tanításban a zene szeretete és a szakmai tudás egyaránt jelen van. Szerencsére a magyar gyerekeknek adott egy nagy klasszikus oktatási rendszer Budapesten, és természetesen az egész országban. A Virtuózok versennyel ezek a kiemelkedő klasszikus zenei tehetségek még több figyelmet és támogatást kaphatnak, ez teljes mértékben lenyűgöző.
– Ön népszerű popzenét játszik hatalmas klasszikus tudással a háta mögött. Mit gondol, ezzel motiválja a fiatalokat arra, hogy érdemes klasszikus zenét tanulni?
– Nem minden hangszer alkalmas a klasszikus zenei tanulmányokra, de ha valaki kimagasló szeretne lenni hegedűsként, zongoristaként, és még sorolhatnám, akkor ezen nem segít az, ha csak a kedvenc dalait játszogatja. Ebben az esetben mindennap gyakorolni kell, skálázni, technikai gyakorlatokat végezni, és Mozartot, Bachot, Beethovent tanulni. Nem minden gyereknek van ehhez türelme, de abban biztos vagyok, hogy ez a befektetett energia sokszorosan megtérül.
– És mi a helyzet a klasszikus zenével? Ma is fontosak ez a régi művek?
– Néhány klasszikus darab túllihegett és agyonreklámozott, de a legtöbb mestermű azért van még mindig a köztudatban, mert nem a trendeket követi, hanem mélyen emocionális, és ez mindig aktuális és időszerű az emberiségnek.
– Mit gondol, az ön eurovíziós győzelme összefügg a szerteágazó zenei tudásával, azzal, hogy technikailag is képezte magát, akár a hegedűről, akár az énekről, akár a zeneszerzésről beszélünk?
– Szeretném azt hinni, hogy a klasszikus hátterem sokat segített a sok popműfajban elért eredményeimben, beleértve a moszkvai eurovíziós dalfesztiválon aratott győzelmet. Ha megnézzük a legtöbb ESC-nyertest, mindannyian rendkívül sokoldalú zenei háttérrel rendelkeznek, és ez magabiztossá teszi őket a színpadon.