A fenti ténnyel nemcsak a költők és a lelkes kultúrtörténészek vannak tisztában, hanem azok a kávéházak és cukrászdák is, amelyek idén csatlakoztak a Fizess verssel a kávédért a költészet világnapján! nevű akcióhoz, amely az osztrák kávéforgalmazó, a Julius Meinl kampánya. A részt vevő kávézók megtalálhatók a cég honlapján és a kampány Facebook-oldalán.
Világszerte harminc ország több mint ezer kávézója csatlakozott a kezdeményezéshez. Magyarországon egyebek között Budapesten, Szegeden, Kecskeméten, Székesfehérváron, Dunaföldváron, Komáromban fizethetünk verssel vagy versidézettel a kávéért a megjelölt vendéglátóhelyeken. Az idei akció nagykövete Robert Montgomery Londonban élő skót képzőművész-költő, aki a verseit általában köztéri képzőművészeti alkotásként jeleníti meg, például fényinstallációként vagy graffitiként.