A Metallica 1999 áprilisában a San Francisco-i Szimfonikusokkal próbált éppen az S&M című albumra, amelyen a leghíresebb dalaik szimfonikus köntösbe bújtatva szólaltak meg, amikor az egyik hegedűs odalépett James Hetfield énekes-gitároshoz a kezében egy Metallica-lemezzel. Majd jött a következő muzsikus, és szép sorban a zenekar nagy része aláíratta kedvenc albumát az együttes tagjaival.
A Metallica hatása messze túlmutat a metál műfaján, ám mindig visszautal arra. Rengeteget tettek azért, hogy a kemény zenékről ma már nem csak a hosszú zsíros haj, a szegecses csuklópánt és a sörmámoros ostobaság jut az emberek eszébe. A zenekar időközben minden idők egyik legsikeresebb bandájává vált, csaknem 110 millió lemezt adtak el világszerte. Egy új albumuk megjelenése ezért is fontos pillanat, még akkor is, ha az elmúlt évtizedekben leginkább önmaguk paródiáját adják. Nincs ez másként a november 18-án megjelent új albumuk, a Hardwired to Self-Destruct esetében sem. A Metallica egy zenetörténeti kiállítássá változott, ahol a kitömött figurák hátteréből az egykori nagy dalok összekeveredett, torz változata szól.
Az együttes thrash metál bandaként indult Kaliforniából, ami nem meglepő, hiszen arrafelé a nyolcvanas évek elején, aki gitárt vett a kezébe, mást nem is nagyon tudott játszani. Második (Ride the Lightning) és harmadik (Master of Puppets) albumukkal azonban maguk mögött hagyták a szélsebesen daráló zenéket. Nem kísérletezgettek, nem mentek el alternatív irányba, csupán újraírták a műfaj szabályait. Elég meghallgatni a címadó dalokat a fenti lemezekről, hogy megértsük, mit is jelent ez. Annyi zeneiséget, ötletet, játékosságot csempésztek egyetlen szerzeményükbe, hogy abból a kilencvenes-kétezres évek rock és metál bandái egész pályafutást építhettek volna fel. A siker nem is váratott sokat magára, a Metallica a nyolcvanas évek közepére az egyik legnépszerűbb metál együttes lett.
Aztán jött a tragédia: európai koncertútjuk során a banda turnébusza felborult Svédországban. Cliff Burton basszusgitáros elhunyt a balesetben. Halálával pedig valami megszakadt. A szinte barokkos díszítések, harmóniák, refrének eltűntek, és előbb túlbonyolított darálással (And Justice for All ), majd leegyszerűsített középtempós zúzással (Metallica, avagy a fekete album) tért vissza a zenekar. A kilencvenes években a zenészek levágatták a hajukat, kifestették a körmüket és kihúzták a szemüket. Két rockos lemezzel (Load és Reload) riasztották el végleg a régi rajongókat. Lars Ulrichról hirtelen kiderült, hogy nem is tud dobolni, Kirk Hammett gitáros visszatért a drogokhoz, Jason Newsted basszusgitáros pedig már alig várta, hogy kirakják a bandából. Ezek után csoda, hogy nem oszlottak fel, de ahogy korábban többször, ismét feltámadtak poraikból és elkészítettek egy feldolgozás lemezt (Garage Inc.), valamint a korábban említett szimfonikus albumot is.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!