A lap értesülései szerint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) azt vizsgálja, hogy az első számú, német tulajdonú kereskedelmi tévétársaság, az RTL Klub visszaél-e piaci erőfölényével. Több ügynökségi vezető pedig azon is meglepődött, hogy a GVH a jövő évi terveikről is faggatná a reklámozókat, ami üzleti titoknak minősül – teszik hozzá.
Mint írják, a TV2 a hirdetési bevételekben is alulmaradt riválisaival szemben, és piaci források szerint ez az RTL volt vezérigazgatójának, Dirk Gerkensnek és a tévé kereskedőházát (sales house) korábban vezető, a teljes társaság irányítását idén átvevő Vidus Gabriellának volt köszönhető.
A tévétársaság 2013-ban RTL3 néven együtt kezdte értékesíteni a Cool, a Film+ és az RTL II kábelcsatornák reklámidejét. A csomag bevezetésével a cég azt üzente a hirdetőknek, hogy nem kell a TV2-höz menniük, majdnem ugyanazt a nézettséget megkaphatják az RTL3-on is. Tavaly pedig sales house-uk, az R-Time csomagban kezdte árusítani az RTL Klub és az RTL3 reklámidejét – írja a Népszabadság, hozzátéve: ezt elemzi most a GVH, vizsgálva, visszaélt-e piaci erőfölényével a társaság, amikor kábelcsatornáit kiemelte a mintegy száz magyar nyelvű kis adó közül, és az RTL Klub szintjére helyezte.
„Nem értem a GVH-vizsgálatot, mert az RTL nem kötötte meg a kezem. Most is tudok reklámidőt venni külön az RTL-en és a kis csatornákon. Olyan, mintha azt vizsgálnák: karácsonyi akciók idején a boltok miért pakolják egy dobozba a borotvahabot és a dezodort”
– említette egy olyan médiaügynökség vezetője, amely mindkét tévénél vesz reklámidőt.
A piacon azt feltételezik, hogy az időbeli egybeesés véletlen, és a GVH-nak most lett ideje az év elején bevezetett árképzés vizsgálatára – teszik hozzá.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!